Avatar billede mutalisk Nybegynder
13. april 2007 - 18:25 Der er 3 kommentarer

Kører kommandoer i andre programmer

Dette spørgsmål er kun rettet til folk der i forvejen kender IRC clienten "mIRC". - (www.mirc.com)

Jeg er ved at lave et "auto-join" system i C# til mIRC.
Og jeg vil gerne lave så mIRC skriver /ame is away ... når jeg trykker på en knap i mit C# Program.

Har ingen ide til hvordan jeg skal lave dette, så er åben for alt:
Eksempler på koder der gør lignende.
Artikler som omhandler dette.
Eller andet hvis det kan hjælpe mig.
Avatar billede mathiash Nybegynder
13. april 2007 - 21:52 #1
Lavede lige et hurtigt eksempel

using System;
using System.Text;
using NDde.Client;

namespace mIRC
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            try
            {
                using (DdeClient client = new DdeClient("mirc", "command"))
                {
                    Console.WriteLine("Write any command to be executed in mirc, fx. /msg CoolGuy Hey");
                    String cmd = Console.ReadLine();
                    client.Connect();
                    client.Poke(" ", cmd, 60000);
                    client.Disconnect();

                    // For requests where you get a answer back...
                    //Console.WriteLine("Request: " + client.Request(" ", 60000));
                }
            catch (Exception e)
            {
                Console.WriteLine(e.ToString());
                Console.WriteLine("Press ENTER to quit...");
                Console.ReadLine();
            }

Bruger DDE lib'et der kan hentes på http://www.gotdotnet.com/Community/UserSamples/Details.aspx?SampleGuid=2c8c36cf-a974-4b7b-8924-2ed516b75181 super easy!

Bare refferer til dll'en
Avatar billede mathiash Nybegynder
13. april 2007 - 21:54 #2
Det skal lige sige at eksemplet lige hurtigt er lavet ud fra de samples der følger med lib'et og som jeg ikke har lavet fra bunden.
Avatar billede thjal Nybegynder
04. marts 2008 - 13:18 #3
Håber denne tråd stadig er aktiv?

Ovenstående link er blevet fjernet af MS - ÆV BÆV! nogen ide om hvor jeg så kan hente det fra?
NDde - hvordan kommer du til at bruge det? Jeg har prøvet at lave en reference til nddeapi.dll, men det vil VS ikke acceptere. Hvad gør jeg i dag?