Avatar billede dafox Nybegynder
13. april 2007 - 10:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

udtræk fra 2 tabeller

Jeg vil gerne have trukket data ud fra to tabeller i den samme database... men kan simpelthen ikke huske koden til det.

Her er min kode:
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        /* Udtræk til mainsider */
        OleDbConnection con = new OleDbConnection("Provider=microsoft.jet.oledb.4.0;data source=" + Server.MapPath("../App_Data/GP-TrykDatabase.mdb"));
        OleDbDataAdapter adp = new OleDbDataAdapter("SELECT sætning her :S)", con);
        DataSet dst = new DataSet();

        adp.Fill(dst);
        foreach (DataRow row in dst.Tables[0].Rows)
        {
            lbloutputsider.Text += "<table cellspacing='0' cellpadding='0' border='1'><tr><td valign='top' width='150'><b>" + row["fldlinkdestination"] + "</b></td><td valign='top' width='200'><b>" + row["fldlinkinfo"] + "</b></td><td valign='top' width='110'>" + "<a href='rediger.aspx?id=" + row["fldid"] + "'>Rediger</a> - <a href='slet.aspx?id=" + row["fldid"] + "'>Slet</a>" + "</td></tr></table>";
            lbloutputsider.Text += "underlinks";
        }

        lbloutputoevrige.Text = "Ændre links, billeder, nyhedsbrev";
    }
Avatar billede medions Nybegynder
13. april 2007 - 11:18 #1
SELECT t1.kolonne1, t2.kolonne1 FROM tblTabel1 t1, tblTabel2 t1"

row[0] og row[1]

//>Rune
Avatar billede dafox Nybegynder
13. april 2007 - 11:28 #2
gerne ha trukket alt data ud.  skal jeg så ikke bruge "*"  et eller andet sted ?
Avatar billede websam Nybegynder
15. april 2007 - 15:48 #3
Så laver du det bare som denne :

SELECT t1.*, t2.* FROM tblTabel1 t1, tblTabel2 t1

Så burde det virke ;o)

/Websam
Avatar billede dafox Nybegynder
30. april 2007 - 15:46 #4
a