Avatar billede tos Praktikant
12. april 2007 - 11:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

htaccess og PHP sessions

hey

Jeg skal have lavet noget som kan følgende, men ved ikke om det kan lade sig gøre:
1. jeg bruger et CMS med login vi MySQL (TinX/cms)
2. jeg har en folder /intern/ i roden som også har login (med .htaccess).

Kan man lave noget, så når man logger ind med htaccess, sættes nogle session valiabler, som herefter kan bruges til automatisk login i CMS'en?

Er der nogen der ved hvordan (om det kan lade sig gøre) at lave det?
Avatar billede spideregg Nybegynder
12. april 2007 - 13:14 #1
Du kan vel ligge en index.php i /intern/ og sætte session variablerne i den?
Avatar billede tos Praktikant
12. april 2007 - 13:49 #2
Jeg kan kun fange $_SERVER["REMOTE_USER"]... Kan man fange password fra htaccess login, så jeg kan validere brugerne mod en MySQL tabel?

/Torben
Avatar billede spideregg Nybegynder
12. april 2007 - 14:32 #3
Det tvivler jeg stærkt på - idéen med .htaccess login er vel netop at autentisere brugeren udenom f.eks. PHP, af hensyn til sikkerheden.

Men hvis det du ønsker er HTTP autentisering mod en MySQL database, kan det let implementeres direkte i PHP, helt uden at benytte .htaccess. Se http://www.php.net/manual/en/features.http-auth.php
Avatar billede spideregg Nybegynder
13. april 2007 - 15:17 #4
Fandt du ud af det? Ellers må du skrive igen...
Avatar billede tos Praktikant
13. april 2007 - 15:49 #5
problemet er at jeg har en folder på serveren som ikke må kunne tilgås uden man logger ind (folderen indholder bla et intranet i php + nogle interne pdf'er).
Vi benytter TinX/cms til websitet, og vil gerne have foldere /intern med login.
Alle brugere (ca 700) er oprettet i en MySQL tabel...

HTTP authentication med PHP ser ikke ud til at kunne benyttes.. eller hva'?
/Torben
Avatar billede spideregg Nybegynder
13. april 2007 - 16:05 #6
Ah ok - nej, det kan du have ret i. I så fald er den eneste mulighed nok mod_auth_mysql:
http://sourceforge.net/projects/mod-auth-mysql/
Avatar billede tos Praktikant
13. april 2007 - 16:12 #7
takker