Avatar billede latrell Nybegynder
12. april 2007 - 00:41 Der er 3 kommentarer

Sort baggrund i gdlib?

Hejsa Eksperter..

Jeg har følgende funktion til at sætte en hvid baggrund, og ligge et spejlvendt billede ovenpå. Den hvide baggrund er bg.gif i funktionen.

Problemet er at jeg gerne vil have en transparent baggrund. Hvis nogen kan hjælpe mig med det ville jeg være taknemmelig :-)

function createbackground($overlay) {
global $filename;
$thepic = imagecreatefromgif($phprod.'community/habbofigur/bg.gif');
$theoverlay = imagecreatefromgif($overlay);
imagecopymerge($thepic, $theoverlay, 0,0,0,0,64,110,100);
imagedestroy($theoverlay);
return imagegif(flipHorizontal($thepic), $filename, 9);
}

På forhånd tak
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. april 2007 - 08:29 #1
Du skal bruge denne funktion:
http://dk2.php.net/manual/en/function.imagecolortransparent.php
Det som så måske bliver dit problem, er at du f.eks. kan angive HVID som transparent, men det vil betyde alle pixels som er hvide, vil blive gennemsigtige.
Avatar billede latrell Nybegynder
14. april 2007 - 21:28 #2
Normalt bliver baggrunden jo bare sort? Men jeg har andre pixels på mit billede som også er sorte?

Kan man virkelig ikke gøre baggrunden transparent uden brug af http://dk2.php.net/manual/en/function.imagecolortransparent.php

:)
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. april 2007 - 09:17 #3
Test denne kode:

function createbackground($overlay)
{
    global $filename;
    $thepic = imagecreatefromgif($phprod.'community/habbofigur/bg.gif');
    $theoverlay = imagecreatefromgif($overlay);
    imagecopymerge($thepic, $theoverlay, 0,0,0,0,64,110,100);
    imagedestroy($theoverlay);
    $flippedImg = flipHorizontal($thepic);

    //Farve som skal laves transparent
    $trans = imagecolorallocate($flippedImg,255,255,255);//SORT
    //$trans = imagecolorallocate($flippedImg,  0,  0,  0);//HVID
  imagecolortransparent($flippedImg,$trans);

    return imagegif($flippedImg, $filename, 9);
}