Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
11. april 2007 - 20:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mærkelig hændelse ved rename af textbox

Hej!

Når jeg forsøger at ændre id på en textbox, får jeg en fejlmeddelse omkring : Mappenavnet er ugyldigt.

og hvis jeg prøver at give den fokus, så får jeg en fejl omkring at det er en metodegruppe.

Håber der er nogle som kan hjælpe!

min aspx kode er således:

<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="AdminPage.aspx.cs" Inherits="Administrator_AdminPage" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
        &nbsp;</div>
        <table id="login" style="left: 152px; width: 338px; position: relative; top: 139px">
        <tr>
            <td style="width: 168px; height: 26px">
                <asp:Label ID="Label1" runat="server" Style="position: relative" Text="Brugernavn:"></asp:Label></td>
            <td style="width: 49px; height: 26px"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td style="width: 168px">
                <asp:Label ID="Label2" runat="server" Style="position: relative" Text="Password:"></asp:Label></td>
            <td style="width: 49px"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td style="width: 168px; height: 14px"></td>
            <td style="width: 49px; height: 14px">
                <asp:Button ID="Button1" runat="server" Style="position: relative" Text="Log ind" /></td>
        </tr>
        </table>
        <asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server" Style="position: relative"></asp:TextBox>
    </form>
</body>
</html>

min cs kode er
using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Collections;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;

public partial class Administrator_AdminPage : System.Web.UI.Page
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        TextBox1.Focus = true;
    }
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. april 2007 - 20:34 #1
Hvordan prøver du at ændre id?

Mht. til det med Focus - så betyder det bare at det er en metode... Du skal gøre sådan her:

TextBox1.Focus();

Mvh
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
12. april 2007 - 09:42 #2
Jeg vil gerne ændre id for at jeg i min c# kode nemmere kan finde den korrekte textbox ud fra id.

Jeg prøver det med focus
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. april 2007 - 09:49 #3
Det var ikke så meget hvorfor du vil ændre id'et - det var mere hvordan du prøver at gøre det.
Mvh
Avatar billede awie Nybegynder
12. april 2007 - 12:11 #4
du kan altid prøve at fjerne til gamle textox og sætte en ny ind med det nye ID?
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
12. april 2007 - 12:46 #5
Hmm, det hjælper ikke at slette min textbox, og så lave en ny, de har alle sammen det problem.

selv med en ny.

Ændring af id er til gavn for at jeg nemt i koden kan gennemskue hvor mine textboxe bliver brugt og sådan.
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. april 2007 - 13:13 #6
I know, men hvordan gør du det rent praktisk?
Altså hvad udfører du helt præcist, og hvor kommer fejlen henne?
Mvh
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
12. april 2007 - 13:18 #7
Arrh!

  Jeg trækker knappen ind på siden, vælger properties på den
  Vælger ID og begynder at skrive

  Trykker enter og der kommer fejlmeddelsen. Mappenavnet er ugyldigt.
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. april 2007 - 13:31 #8
Det var dælme underligt?!?
Hvilket værktøj bruger du?
Og
Har du prøvet at ændre det direkte i din markup - altså i aspx'en?
Mvh
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
12. april 2007 - 13:46 #9
jeg bruger vs2005!

Nej, det har jeg ikke prøvet, det vil jeg prøve iaften.

Giver status senere
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. april 2007 - 13:52 #10
Roger
Avatar billede testpilot_dk Nybegynder
28. juni 2007 - 15:54 #11
jeg har ikke fået kigget på det! men skal vi ikke lukke den, den fejler ikke mere!