Avatar billede gregersp Nybegynder
11. april 2007 - 17:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk tilføjelse af input fields

Hej.

Jeg sidder og tilføjer felter dynamisk (i en tabel) til en formular. Mit problem er at nedenstående fint virker i IE, men i eksempelvis Firefox, bliver de(t) nylavede felt(er) ikke sendt med (mens felter lavet "statisk" bliver sendt med):

  cell = tr.insertCell(1);
  cell.id = cell.uniqueID;
  cell.innerHTML = "<input type='text' name='choice" + (thisenumnum) + "'>";

Jeg har også prøvet følgende, men heller ikke med succes (i Firefox):
var newinput = document.createElement('input');
newinput.type = 'text';
newinput.name = 'choice' + thisenumnum;
cell.appendChild(newinput);

Den øverste løsning virker som sagt fint i explorer, og jeg er ret sikker på at det også tidl. virkede i Firefox. Kan I hjælpe?
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
11. april 2007 - 19:11 #1
Er tabellen inden i et FORM-element (som den skal)?
Avatar billede loevgaard Praktikant
11. april 2007 - 20:20 #2
var cell = document.getElementById('cell');
var newInput = document.createElement('input');
newInput.setAttribute('type', 'text');
newInput.setAttribute('name', 'choice' + thisenumnum);
cell.appendChild(newInput);

<td id="cell">

Prøv det :)
Avatar billede roenving Novice
11. april 2007 - 23:24 #3
Ved ikke om det gælder IE7, men der kan man ikke sætte name på inputs, så det virker, så i hvert fald i IE6- skal du bruge din første konstruktion, eller en afart deraf:

document.createElement("input type='text' name='choice" + thisenumnum + "'");

-- uden at have testet det konkret, tror jeg, at det jeg har fået til at virke i FireFox netop er l0vgaards forslag !-)
Avatar billede gregersp Nybegynder
12. april 2007 - 11:43 #4
jhe-ting: Du havde fat i noget rigtigt :-)

Der var sket det at en rettelse have medført: <table><form>....</form></table>, jeg ændrede (tilbage) til <form><table>...</table></form> og det virker igen.
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
12. april 2007 - 18:30 #5
Hvis det virker nu, glæder det mig, at jeg gættede rigtigt.
Lukketid?
Avatar billede gregersp Nybegynder
12. april 2007 - 20:49 #6
Voila