Avatar billede cybermaster Nybegynder
11. april 2007 - 15:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Plus og minus af tal - Læg en til og Træk en fra

I feltet T1 kan der stå et tilfældigt tal.

Når der trykkes på "submit" eller på "plus 1", skal der ligges en til.

Når der trykkes på "minus 1" skal der trækkes en fra.

<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
    <input type="text" name="T1" size="11">
    <input type="submit" value="Submit" name="B1">
    <input type="button" value="Minus 1" name="B2">
    <input type="button" value="Plus 1" name="B3">
</form>

Mvh.
Avatar billede roenving Novice
11. april 2007 - 16:05 #1
F.eks.

<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--" style="width:300px;text-align:center;">
    <input type="button" value="-" name="B2" onclick="this.form.T1.value-=1;return false;">
    <input type="text" name="T1" size="11">
    <input type="button" value="+" name="B3" onclick="this.form.T1.value=+this.form.T1.value+1;return false;"><br>
    <input type="submit" value="Submit" name="B1">
</form>
Avatar billede hingebjerg Nybegynder
14. april 2007 - 13:47 #2
prøv at fjerne de + og - du har før og efter dit = der hvor du laver din onclick
Avatar billede roenving Novice
15. april 2007 - 23:11 #3
Hvorfor fjerne det, der gør at tingene virker ?-)
Avatar billede cybermaster Nybegynder
25. april 2007 - 18:42 #4
Lig et svar ;o)
Avatar billede roenving Novice
27. april 2007 - 12:11 #5
>>hingebjerg

-- lige præcis de tegn er essentielle i den viste model, da de udfører nødvendige funktioner/konverteringer:

-= er add-by-value udgaven af træk noget fra variablen ...

+ er en unær operator, der konverterer en tekstværdi til et tal, hvis det kan lade sig gøre (ellers returnerer den NaN) ...

-- og uden konverteringen vil javascript tage udgangspunkt i, at en værdi i et tekst-felt er en tekst og vil derfor konkatenere, som om begge var tekst-værdier (det sker ikke med subtraktionen, da en sådan ikke giver mening for tekststrenge, så javascript prøver at konvertere for at udføre operationen !-)

Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
10. maj 2007 - 00:57 #6
-- og tak for point ;~}