Avatar billede illuzion Nybegynder
10. april 2007 - 20:12 Der er 1 løsning

Mod_Rewrite - Problemer når jeg vil bruge det på flere id's

Jeg ved ikke helt om overskriften er rigtig dækkende, men kunne ikke umiddelbart finde på noget mere korrekt.

Jeg er igang med at lave en side, hvor jeg allerede benytter mig af mod_rewrite med stor succes.
Det virker helt som det skal, når jeg prøve at kalde et id, og dets under id.
RewriteRule ^/?([0-9A-Za-z]+)$ index.php?id=$1
RewriteRule ^/?([0-9A-Za-z]+)/([0-9]+)$ index.php?id=$1&idx=$2 [L]

Men, jeg står i den situation, at jeg vil lave sådan så det er muligt at vise f.ex maks 10 ting fra databasen per side. Dette har jeg også fået til at vide, hvis jeg benytter mig af den oprindelige url-string, ex index.php?id=videos&page=2.
Men nu kommer mit problem så, når jeg prøver at bruge mod_rewrite på denne sætning kan jeg ikke få det til at virke - den skriver ganske rigtigt den korrekte url i søgelinien, og den viser også siden, MEN den skifter ikke til den side jeg ber den om. Jeg har brugt denne
RewriteRule ^/?([0-9A-Za-z]+)/([0-9]+)$ index.php?id=$1&page=$2

Altså ser hele min .htaccess fil således ud:
RewriteEngine on
RewriteRule ^/?([0-9A-Za-z]+)$ index.php?id=$1
RewriteRule ^/?([0-9A-Za-z]+)/([0-9]+)$ index.php?id=$1&page=$2
RewriteRule ^/?([0-9A-Za-z]+)/([0-9]+)$ index.php?id=$1&idx=$2 [L]

I kan se problemet her, http://media.dild.net/videos

Er der umiddelbart en, som kan se hvad fejlen er?
Avatar billede illuzion Nybegynder
11. april 2007 - 20:20 #1
Har fået det klaret selv :)