Avatar billede dresen Nybegynder
09. april 2007 - 13:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Upload af flere billeder

Hej eksperter

Jeg forsøger mig med at lade en bruger uploade flere filer.

Nedenfor har I min kode. Det der undrer mig er, at Request.Files.Count antager værdien "0", uanset hvor mange filer jeg angiver til upload.

Kan I forklare hvorfor det sker?

Jeg er først lige begyndt at indarbejde klient side scripts i mine  arbejder, så det kan sagtens være her fejlen ligger.

På forhånd tak.

/dresen

web form:

<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="MultipleFileUpload.aspx.cs" Inherits="MultipleFileUpload" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>

    <script language="javascript" type="text/javascript">

        <!--
        ////////////////////////////////////////////////////////////////////////
        var fileCount = 1;
        ////////////////////////////////////////////////////////////////////////

        function AddFileInput(){
            var fileSectionDiv = document.getElementById("files");
            var fileItemDiv = document.createElement("div");
            //Increment the file counter
            fileCount++;
            //Set up the HTML content
            var content = "<input type=file name=fileUpload" +
                fileCount + ">&nbsp;<a href='java script:RemoveFile(" +
                fileCount + ");'>Remove</a>"

            //Set up the fileItemDiv properties and append element
            fileItemDiv.id = "fileItemDiv" + fileCount;
            fileItemDiv.innerHTML = content;
            fileSectionDiv.appendChild(fileItemDiv);
        }

        ////////////////////////////////////////////////////////////////////////
        function RemoveFile(fileIndex){
            var fileSectionDiv = document.getElementById("files");
            var fileItemDiv = document.getElementById("fileItemDiv" + fileIndex);
            fileSectionDiv.removeChild(fileItemDiv);
        }
    -->
    </script>

</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
        <div>
            <div id="files">
                <input type="file" name="fileUpload1" /><br />
            </div>
            <input type="button" value="Add File" onclick="AddFileInput();"/>
            <asp:Button runat="server" ID="btnUpload" Text="Upload Files" OnClick="btnUpload_Click" />
        </div>
    </form>
</body>
</html>

code behind:

using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Collections;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;

public partial class MultipleFileUpload : System.Web.UI.Page
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        Page.Form.Enctype = "multipart/form-data;";
    }

    protected void btnUpload_Click(object sender, EventArgs e)
    {

        throw new Exception(Request.Files.Count.ToString());

        //for (int i = 0; i < Request.Files.Count; i++)
        //{
        //    HttpPostedFile file = Request.Files[i];

        //    if (!String.IsNullOrEmpty(file.FileName))
        //    {
        //        file.SaveAs(@"C:\Temp\" + file.FileName);
        //    }

        //}

    }
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2007 - 04:10 #1
Jeg tror ikke at

<input type="file" name="fileUpload1" />

virker sammen med ASP.NET

<input type="file" id="fileUpload1" runat="server"/>

og desværre får du nok problemer med at lave dem client side i JavaScript !
Avatar billede dresen Nybegynder
10. april 2007 - 11:37 #2
Det kan godt lade sig gøre. Har lige fundet fejlen, efter at have brugt uanede mængder at tid på at lede.

Fejlen er ganske simpel: Page.Form.Enctype = "multipart/form-data;";

Der er et ; for meget i slutningen af strengen (doooooooh).

/dresen
Avatar billede dresen Nybegynder
10. april 2007 - 14:56 #3
svar