Avatar billede prowler Nybegynder
09. april 2007 - 09:55 Der er 6 kommentarer

Åbne message på blank side?

Hej eksperter,

Jeg har brug for lidt hjælp, da jeg har integreret noget captcha på min side.... - Jeg har ikke så meget forstand på php, men jeg har fundet flg. linie, hvor jeg gerne vil have at "advarsels-teksten" skal vises på en blank side (dog med mulighed for at trykke "back" i browseren, så ikke et helt nyt vindue vel?!

if($_GLOBALS['REQUEST_METHOD'] == 'POST' || count($_POST) > 0) {
$pwf_message = "The image code you have provided does not match the actual one. Hit the 'back' button of your browser and input the correct code please.";

Er der nogen der kan tilføje et eller andet smart til koden, så den åbner en blank grim hvid side? :D
Avatar billede spideregg Nybegynder
09. april 2007 - 10:33 #1
Hmm - det er vel et spørgsmål om at finde det sted hvor $pwf_message variablen udskrives, og så indsætte et redirect i stedet, hvis betingelsen er opfyldt?
Avatar billede cronick Nybegynder
09. april 2007 - 11:09 #2
if($_GLOBALS['REQUEST_METHOD'] == 'POST' || count($_POST) > 0) {
echo "<script type=\"text/javascript\">window.open(\"udskriv.php?text=The image code you have provided does not match the actual one. Hit the 'back' button of your browser and input the correct code please.\", \"vindue\", \"width=400,height=350\");</script>";

udskriv.php
if(!empty($_GET['text'])) {
echo $_GET['text'];
}else{
echo "Der er opstået en fejl..";
}
Avatar billede prowler Nybegynder
09. april 2007 - 22:44 #3
Udover at jeg ikke kunne få koden du skrev til at virke, så kan jeg dog se, at den forsøger at åbne det som et "pop-up-vindue" - den skal egentlig bare åbnes i "_self" - altså i stedet for det eksisterende vindue der hedder "news.php".

Anyone?
Avatar billede cronick Nybegynder
09. april 2007 - 23:48 #4
Hvis du vil have den til at åbne i samme vindue er det vel bare:

Din side.php
if($_GLOBALS['REQUEST_METHOD'] == 'POST' || count($_POST) > 0) {
$pwf_message = "The image code you have provided does not match the actual one. Hit the 'back' button of your browser and input the correct code please.";
echo "<script type=\"text/javascript\">this.href='udskriv.php?text=$pwf_message';</script>
}

udskriv.php
if(!empty($_GET['text'])) {
echo $_GET['text'];
}else{
echo "Der er opstået en fejl..";
}
Avatar billede prowler Nybegynder
10. april 2007 - 00:29 #5
Først tak fordi du ikke har givet "mig" op he he... Men her er hele koden...:

if($_GLOBALS['REQUEST_METHOD'] == 'POST' || count($_POST) > 0) {
$pwf_message = "The image code you have provided does not match the
actual one. Hit the 'back' button of your browser and input the correct code please.";

if(strlen($_POST['protectwebformcode']) > 30) {
        die($pwf_message);
}

$protectwebformresult =
    @file_get_contents( "http://protectwebform.com/verify01?vui=8901&vp=htp038scwz4y&ri=" .
    urlencode($_SERVER['REMOTE_ADDR']) . "&vs=" .
    urlencode($_POST['protectwebformcode']));
if(preg_match("|<authorization status=\"0\"|", $protectwebformresult)) {
    echo "Warning. You are not authorithed to use image protection provided by
        http://www.protectwebform.com. Read http://www.protectwebform.com
        FAQ for more information";
} elseif(!preg_match("|<verification result=\"yes\"/>|", $protectwebformresult)) {
    die($pwf_message);
}

Problemet er, at teksten (eller funktionen): "The image code you have provided does not match the
actual one. Hit the 'back' button of your browser and input the correct code please." går ind og gør underlige ting ved mit design - den skubber topbanneret og menuen fra hinanden... Derfor vil jeg gerne have at den åbner i en blank side...
Avatar billede cronick Nybegynder
10. april 2007 - 16:54 #6
Kan du ikke bare lade udskriv.php være en blank side?