Avatar billede jesper27 Nybegynder
30. maj 2001 - 17:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Radio buttons og div tag

Jeg har en form, hvor i jeg har tre \'div\' tags (1, 2, 3), som alle er sat til til style=\"display:None\".

Derudover har to radiobuttons (A, B), hvor radiobutton A er selected (begge har navnet type).

Endelig har jeg en button som ved tryk skal sætte \'div\' tag 1 til style display:inline samt \'div\' 2(A) eller 3(B) afhænging af hvilken af de to radiobuttons der valgt.

Der skal lige nævnes at div tag 2 og 3 er \'nestet\' i div tag 1.

Problemet er at selvom jeg vælger radiobutton B er det div 1 der bliver vist.

Der er først når jeg vælger B efter button tryk at jeg for div 3 (dette sker fordi, der er en onClick event på A og B)

Her er lidt kode:

function test

dim x
dim div1
dim div2
dim div3

  set x = document.getElementById(\"Type\")
  Set div1 = document.all.item(\"1\")
  Set div2 = document.all.item(\"2\")
  Set div3 = document.all.item(\"3\")

  xdiv.style.display = \"inline\"

  If x.value = \"A\" Then
    div2.style.display = \"inline\"
  Else
    div3.style.display = \"inline\"
  End If
End test

Giver det mening??

Mvh
Jesper
Avatar billede jesper27 Nybegynder
30. maj 2001 - 17:09 #1
Jeg har forsøgt at udskrive x med:

msgbox (x.value)

og uanset hvilken radiobutton jeg vælger bliver \"A\" udskrevet på skærmen.

Avatar billede ras2000 Nybegynder
30. maj 2001 - 17:21 #2
Desværre, jeg er en tumpe til vbscript. Hvis det kan gøres i javascript, så er det straks en anden sag.
Avatar billede jesper27 Nybegynder
30. maj 2001 - 18:40 #3
Jeg fandt en anden løsning ved brug af et hidden field, og lukker den derfor.

Men jeg undrer mig stadig over fejlen :)