Avatar billede uso Nybegynder
07. april 2007 - 00:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

MySQL kan ikke connecte

Hej.

Jeg har lige installeret Xampp på en hel tom Debian maskine, starter den og får ingen fejl. Logger ind i SQLen og tilføjer en bruger som jeg selv kan connecte til.
Det gør jeg så, og opretter en database kaldet "testingdb".

Så smider jeg en helt ny PHP-Fusion installation ind i /opt/lampp/htdocs/test og sætter det op. Ingen fejl, før den når til SQL delen. Der får jeg dette:
Unable to establish connection to MySQL
1044 : Access denied for user ''@'localhost' to database 'testingdb'

Og jeg har kontrolleret jeg ikke har glemt og ændre config.php - det er de rigtige indstillinger.
Er der nogle der kan hjælpe?

På forhånd tak
Avatar billede uso Nybegynder
07. april 2007 - 00:19 #1
Når jeg smider siden op et andet sted (dvs, ikke localhost) med samme database konfiguration (med IP som host istedet..), virker det. Det er kun når det er serveren selv.
Avatar billede uso Nybegynder
08. april 2007 - 01:03 #2
Fejlen lå i nogle forkerte rettigheder.