Avatar billede uso Nybegynder
06. april 2007 - 01:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Debian MySQL fejler startop

Hej eksperter.

Jeg har lige prøvet og installere en MySQL-server på min debian maskine, det så således ud:

apt-get install mysql-server

Der viser den ingen fejl, men når jeg så skriver "mysql" får jeg det her ad vide:

# mysql
ERROR 2002: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

dpkg-reconfigure mysql-server <- efter en sådan kommando så får jeg stadig samme fejl.

Er der nogle der ved hvad man gør ved det?
Avatar billede webcreator Nybegynder
06. april 2007 - 16:29 #1
'mysql' er klienten som du benytter til at etablere forbindelse til selve databasen. Din database kører sandsynligvis allerede fint. Du kan etablere forbindelse til den sådan her:

mysql --host=127.0.0.1 --user=root --password=myPassword
Avatar billede webcreator Nybegynder
06. april 2007 - 16:31 #2
I stedet for '--password=myPassword' bør du måske blot skrive -p
  - dermed spørger programmet om din adgangskode, så du ikke skal skrive den i clear tekst i konsollen
Avatar billede uso Nybegynder
06. april 2007 - 23:47 #3
Jeg har ordnet problemet nu, jeg er ikke klar over hvordan.
Avatar billede webcreator Nybegynder
11. april 2007 - 22:43 #4
...
Avatar billede snowball Novice
12. april 2007 - 09:46 #5
uso: Prøvede du det som webcreator foreslog?