Avatar billede hooh Nybegynder
05. april 2007 - 11:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Security.Permissions.SecurityPermission

Hej

Jeg har lavet en windows usercontrol i VB som jeg bruger i asp.net.

Når jeg kører aplikationen selvstændig så er der ingen problemer.

Når jeg indlæser controllen som en dll i asp.net, så virker den også fint men når jeg prøver at læse indholdet af en fil på disken så får jeg følgende fejl:

************** Exception Text **************
System.Security.SecurityException: Request for the permission of type 'System.Security.Permissions.SecurityPermission, mscorlib, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' failed.
  at System.Security.CodeAccessSecurityEngine.CheckNReturnSO(PermissionToken permToken, CodeAccessPermission demand, StackCrawlMark& stackMark, Int32 unrestrictedOverride, Int32 create)
  at System.Security.CodeAccessSecurityEngine.Assert(CodeAccessPermission cap, StackCrawlMark& stackMark)
  at System.Security.CodeAccessPermission.Assert()
  at uploadActiveX.test.Button3_Click(Object sender, EventArgs e)
  at System.Windows.Forms.Control.OnClick(EventArgs e)
  at System.Windows.Forms.Button.OnClick(EventArgs e)
  at System.Windows.Forms.Button.OnMouseUp(MouseEventArgs mevent)
  at System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)
  at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
  at System.Windows.Forms.ButtonBase.WndProc(Message& m)
  at System.Windows.Forms.Button.WndProc(Message& m)
  at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
  at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
  at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
The action that failed was:
Demand
The type of the first permission that failed was:
System.Security.Permissions.SecurityPermission
The Zone of the assembly that failed was:
Internet

--------------------------------

For at minimere koden helt så jeg denne kode i min usercontrol:

    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        ' Open a new PermissionSet.
        Dim fileio As FileIOPermission = New FileIOPermission(PermissionState.Unrestricted, "c:\temp\")
        fileio.Assert()

        PictureBox1.Load("C:\temp\DSC00007.JPG")
    End Sub
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2007 - 03:22 #1
lyder som om ASP.NET kun giver lov til at tilgå filer under \InetPub\wwwroot

har ASP.NET brugernavnet adgang til det dir ?

læs evt. http://support.microsoft.com/kb/317012 for lidt baggrunds info
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2007 - 16:42 #2
OK ?
Avatar billede hooh Nybegynder
23. juli 2007 - 09:49 #3
Hej Arne

Undskyld jeg havde slet ikke set der var kommet noget response. Jeg vil gå hjem i aften og lige se om brugernavn har adgang.

Tak
Avatar billede hooh Nybegynder
28. juli 2007 - 09:29 #4
Det virkede ikke.
:(

måske har jeg også udtrykt mig forkert.

Jeg er ved at lave en activeX upload til multiple filer.
Så det er ikke mappen på min server jeg skal ha' adgang til men mappen på klientents server som brugeren selv vælger igennem activeX komponenten på siden.

Derfor kan jeg ikke bruge wwwroot mappen.

brugeren vælger en liste over filer og de filer skal så vises som thumbnails inden de skal uploades
Avatar billede hooh Nybegynder
14. juni 2008 - 12:34 #5
luk