Avatar billede slatzh Nybegynder
27. november 1999 - 12:21 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Counter

Jeg søger en simpel counter i javascript altså en der kun er med tal.
Avatar billede fcs Novice
27. november 1999 - 14:00 #1
Så vidt jeg ved, kan du ikke lave en counter (Hvis det er sådan en til at tælle antal besøgende med) i javascript, da du ikke har mulighed for at gemme antallet af besøgende på serveren via javascript!
Avatar billede slatzh Nybegynder
27. november 1999 - 14:11 #2
jeg mener bare at jeg har hørt om det, hvad kan jeg så gøre?
Avatar billede fcs Novice
27. november 1999 - 14:21 #3
Normal kan man benytte et cgi-script. De fleste internet-udbydere tilbyder deres kunder et cgi-scipt til at tælle antal besøgende. Hvis din udbyder ikke tilbyder et cgi-script, kan du søge på ordet counter på nettet. Det skulle give masser af resultater at vælge imellem.

Jeg fandt rent faktisk noget om en java-baseret counter på adressen: http://counter.bloke.com/

Jeg ved ikke om det er den du søger. Den kan du bruge, da selve couteren ikke ligger på din egen server. Man kan tilsyneladende vælge at downloade det hele og ligge counteren på sin egen server, hvis man har rettigheder til at skrive på serveren (hvilket ikke mange udbydere tillader!!) Prøv at se på den, det kan være at det er den du søger.
Avatar billede slatzh Nybegynder
27. november 1999 - 15:33 #4
Nej, jeg søger ikke sådan nogle countere desværre, subnet har også en del countere men de allesammen billed countere...Og det skal det ikke være!
Avatar billede fcs Novice
27. november 1999 - 15:45 #5
Så er jeg bange for at det ikke kan lade sig gøre via javascript, hvis du ikke har rettigheder til at gemme data via dine sider på serveren. Dette er blot hvad jeg mener. Jeg synes du skal lade dette spm. være åbent i et par dage endnu, så du har mulighed for at få flere ideer fra de andre her på eksperten. Der sidder jo et par kompetente folk rundt omkring, som måske kender en måde at gøre det på. Så vidt jeg ved kan det desværre ikke lade sig gøre, men hvis jeg tager fejl vil jeg da også gerne høre om det!!
Avatar billede skjoldby Nybegynder
27. november 1999 - 16:48 #6
Du kan også lave det i asp. Jeg har en liggende hvis du er interesseret. Meget simpel, det kræver blot du har mulighed for at afvikle asp og serveren ikke er skrivebeskyttet.

mvh
skjoldet
Avatar billede slatzh Nybegynder
27. november 1999 - 17:07 #7
Ja tak
Bare send løs på "slatzh@get2net.dk"
Avatar billede skjoldby Nybegynder
27. november 1999 - 17:34 #8
Jeg har sendt den. men til de andre:
Husk at lave en count.dat fil til at gemme besøgstallet i. Den skal bare indeholde det tal som man ønsker at tælleren skal starte med.. variablen 'sti' skal ændres til den absolutte sti som f.eks.: d:\web\dinside.dk\count.dat
Det skal ikke være http adressen men serverens sti.

<%
sti = "absolut sti på datfilen"
    set fil = createobject("scripting.filesystemobject")
    set count = fil.opentextfile(sti)
    bruger_count = cint(count.readline)
    count.close
    if session("bruger_count") = "" then
        session("bruger_count") = bruger_count
        bruger_count = bruger_count + 1
        set count = fil.createtextfile(sti,true)
        count.writeline(bruger_count)
        count.close
    end if
    set fil = nothing
    set count = nothing
    response.write bruger_count
%>
Avatar billede slatzh Nybegynder
27. november 1999 - 18:55 #9
Jeg har modtaget dette fra en af mine venner. Det virker hvist nok sådan at når en ny computer kommer ind på min side tæller counteren, kan det ikke skrives om så når man trykker F5(opdater) så tæller den det som et besøg ligesom "normale" countere.

<HTML>
<HEAD>
<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
<!--
function setcookie(name,value) {
  today = new Date;
  expires = new Date(today.getTime() + 30 * 24 * 60 * 60 * 1000);
  document.cookie=name + "=" + escape(value) + "; expires=" + expires
}
function getcookie(name) {
  cookielist=document.cookie.split("; ");
  for ( count = 0 ; count < cookielist.length ; count++ ) {
    if ( cookielist[count].split("=")[0] == name )
      return unescape(cookielist[count].split("=")[1])
  }
  return null;
}
function showvisits() {
  visits = getcookie("visits")
  if ( visits == null ) visits = 0;
  visits++;
  document.write(visits);
  setcookie("visits",visits);
}
//-->
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY>
Velkommen til http://www.reflektion.subnet.dk......... du er gæst nummer: <SCRIPT>showvisits()</SCRIPT></BODY>
</HTML>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. november 1999 - 19:48 #10
den sidste stump JavaScript viser kun hvormange gange den
person har været på siden - ikke hvor mange forskellige der
har været. interessant nok, men noget andet end du ønskede.
Avatar billede kjeldsen Nybegynder
29. november 1999 - 12:21 #11
Jeg ved godt at du har fået svar og at du spørger efter at Javascript men prøv aligevel luge at se på denne adresse.
På The Counter kan du selv konfigurere hvordan du vil have tælleren til at se ud, du kan også vælge at have den skjult. Der er i øvrigt en udmærket statistik-funktion. Tilmelding koster ikke noget og den er, modsat mange andre tællere, meget nøjagtig, forstået på den måde at den ikke går i stå i tide og utide.

http://www.thecounter.com/

Morten:-)
Avatar billede kjeldsen Nybegynder
29. november 1999 - 12:22 #12
luge=lige