Avatar billede kjeldsen Nybegynder
27. november 1999 - 10:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mere søgemaskine

Er det ikke muligt at lave en søgemaskine/søgefunktion der kun køre på ens egen url, forstået sådan at hele søgefunktionen ligger i et script i en af filerne på ens eget site og ikke involverer andre severe. Og kan man samtidig begrænse søgningen til kun at omfatte nogle bestemte sider på sitet, f.eks. en arrangements-kalender ?
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
27. november 1999 - 13:27 #1
Ja du kan jo bygge din kalender op omkring en database. Den kan du jø så søge i med din sql streng.
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
27. november 1999 - 13:28 #2
jø=jo
Avatar billede kjeldsen Nybegynder
27. november 1999 - 14:09 #3
Dkkarpen-> Se det oprindelige spørgsmål, svar og kommentarer her:

DHTML/HTML, besvarede spørgsmål, "Mere søgemaskine"

Morten :~)
Avatar billede s Nybegynder
27. november 1999 - 14:12 #4
Jeg har et script til dette. Det skal bare lige rettes lidt. Jeg vender tilbage.
Avatar billede s Nybegynder
27. november 1999 - 14:35 #5
Prøv noget i den her retning:

<html>
<body>
<%

'Soeges der i filer eller i mapper (Filer:Mapper)
Soegi = "Filer"
'Hvis der soeges i mapper skal undermapper saa medtages (True:False)
Medtagundermapper = False
'Stien/stierne paa de filer eller de mapper der skal soeges i
thepath = array("/soeg.asp", "/prove.html")
'Ordet der soeges efter (kan skiftes ud med: soegeord = request.form("Soegeord")
'hvis man soeger ud fra en form)
soegeord = "html"
'Hvis der soeges i mapper kan det ikke betale sig at soege i f.eks. *.gif eller *.bmp - filer. Angiv hvilke typer filer der skal soeges i
filetypes = array("asp", "html")

'Dette script er lavet af: Svend Hoestgaard Bang Henriksen, smbang@mail1.stofanet.dk

Set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

if Soegi = "Mapper" then

for b = 0 to ubound(thepath)
path = Server.MapPath(thepath(b))

Set folder = fso.getfolder(path)
Set subs = folder.subfolders
Set files = folder.files

for each x in files
a = split(x.path, ".")
if ubound(a) > 0 then
for e = 0 to ubound(filetypes)
if filetypes(e) = a(ubound(a)) then ftypes = True
next
if ftypes = True then
response.write x.path
if not x.size = 0 then
checkfiles(x.path)
end if
next

if Medtagundermapper = True then

for each x in subs
Call subf(x.path)
next

end if

next

else

for b = 0 to ubound(thepath)
path = Server.MapPath(thepath(b))

Call checkfiles(path)

next

end if

sub subf(folderpath)
for each x in subs
set files = x.files
for each i in files
set f = fso.getfile(i.path)
a = split(i.path, ".")
if ubound(a) > 0 then
if a(ubound(a)) = filetypes then
if not i.size = 0 then
Call checkfiles(i.path)
end if
next
Set subs = x.subfolders
for each q in subs
Call subf(q.path)
next
end sub

sub checkfiles(filepath)
set file = fso.opentextfile(filepath, 1, True)
txt = file.readall
if instr(txt, soegeord) > 0 then
response.write "S&oslash;geord fundet i: " & filepath & "<br>"
end if
end sub

%>
</body>
</html>
Avatar billede kjeldsen Nybegynder
27. november 1999 - 15:19 #6
S-> o.k. så bliver du nødt til at fortælle mig hvad jeg stiller op med scriptet og hvordan jeg definerer hvilke sider der må søges på.

Check evt. http://www.cirkusbygningen.dk og vælg: "Det sker i Cirkusbygningen".
Der på velkomstsiden til kalenderen skal der være et søgefelt og ligeledes på alle kalendersiderne. Det er samtidig de sider man må kunne søge på og ikke andre.
Avatar billede s Nybegynder
27. november 1999 - 15:22 #7
For det første skal du for at kunne bruge scriptet kalde det for .asp .
Hvordan du definere de forskellige ting er vist beskrevet i de første linier af scriptet.
Jeg har desværre ikke så god tid så jeg har tid til at hjælpe dig med at sætte det op på dine sider, hvis vi kun snakker points.
Avatar billede kjeldsen Nybegynder
27. november 1999 - 15:26 #8
S-> Fint nok, det er da ren besked, jeg finder nok ud af det på en eller anden måde. Tak for hjælpen.