Avatar billede flashit Nybegynder
03. april 2007 - 10:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Asp:Panel validator fejl??

Hej E.

Jeg er støt på et underligt problem.

Jeg har en side med en søde del i, denne søge del bliver sat som default via Form elementet:
<form id="form1" runat="server" defaultbutton="btnLogin" defaultfocus="TextBox1">
Jeg har også en Søge box, som jeg har i en Asp:Panel, for at jeg kan have en defulat buttom mere.
Det virker fint… indtil at jeg skal have en CustomValidator på min Søge del.
Beskrivelse:
Når man køre siden, og trykker på ”Enter” uden at indtaste noget overhoved, så benytter den log.
Men når man så klikker på inpurboxen i søgedelen, og klikker på enter, så køre valideringen fint. Når man så skriver noget i søgefeltet, og klikker på ”Enter” så er det login knappen som bliver aktiveret, og ikke den default buttom som der står i Asp:Panel.
Er det ikke underligt, eller rettere er her en som ved hvordan det kan fixes.

Her er koden. (det er bare testkode)
<%@ Page Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeFile="Paneltest.aspx.vb" Inherits="Paneltest" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>test</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server" defaultbutton="btnLogin" defaultfocus="TextBox1">
    <div>
        <asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server"></asp:TextBox>
        <asp:Button ID="btnLogin" runat="server" Text="Login" CausesValidation="False" PostBackUrl="~/login.aspx" />
        <asp:Label ID="lblLogin" runat="server"></asp:Label><br />
        <br />
        søg<br />
        <asp:Panel ID="Panel1" runat="server" Height="50px" Width="492px" DefaultButton="btnSoeg">
            <asp:TextBox ID="TextBox2" runat="server"></asp:TextBox>
            <asp:Button ID="btnSoeg" runat="server" Text="Søg" PostBackUrl="~/Soeg.aspx" />
            <asp:Label ID="lblSoeg" runat="server"></asp:Label><br />
            <asp:RequiredFieldValidator ID="RequiredFieldValidator1" runat="server" ControlToValidate="TextBox2"
                ErrorMessage="hov hov" SetFocusOnError="true" ></asp:RequiredFieldValidator></asp:Panel>
    </div>
    </form>
</body>
</html>

Mvh
Jakob
Avatar billede flashit Nybegynder
03. april 2007 - 10:32 #1
prøver lige igen, så det er lettere at læse:

Hej E.

Jeg er støt på et underligt problem.

Jeg har en side med en søde del i, denne søge del bliver sat som default via Form elementet:

    <form id="form1" runat="server" defaultbutton="btnLogin" defaultfocus="TextBox1">

Jeg har også en Søge box, som jeg har i en Asp:Panel, for at jeg kan have en defulat buttom mere.
Det virker fint… indtil at jeg skal have en CustomValidator på min Søge del.

Beskrivelse:
Når man køre siden, og trykker på ”Enter” uden at indtaste noget overhoved, så benytter den log.

Men når man så klikker på inpurboxen i søgedelen, og klikker på enter, så køre valideringen fint.
Når man så skriver noget i søgefeltet, og klikker på ”Enter” så er det login knappen som bliver aktiveret, og ikke den default buttom som der står i Asp:Panel.

Er det ikke underligt, eller rettere er her en som ved hvordan det kan fixes.

Her er koden. (det er bare testkode)
<%@ Page Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeFile="Paneltest.aspx.vb" Inherits="Paneltest" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>test</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server" defaultbutton="btnLogin" defaultfocus="TextBox1">
    <div>
        <asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server"></asp:TextBox>
        <asp:Button ID="btnLogin" runat="server" Text="Login" CausesValidation="False" PostBackUrl="~/login.aspx" />
        <asp:Label ID="lblLogin" runat="server"></asp:Label><br />
        <br />
        søg<br />
        <asp:Panel ID="Panel1" runat="server" Height="50px" Width="492px" DefaultButton="btnSoeg">
            <asp:TextBox ID="TextBox2" runat="server"></asp:TextBox>
            <asp:Button ID="btnSoeg" runat="server" Text="Søg" PostBackUrl="~/Soeg.aspx" />
            <asp:Label ID="lblSoeg" runat="server"></asp:Label><br />
            <asp:RequiredFieldValidator ID="RequiredFieldValidator1" runat="server" ControlToValidate="TextBox2"
                ErrorMessage="hov hov" SetFocusOnError="true" ></asp:RequiredFieldValidator></asp:Panel>
    </div>
    </form>
</body>
</html>

Mvh
Jakob
Avatar billede flashit Nybegynder
03. april 2007 - 11:06 #2
Har fundet denne http://forums.asp.net/thread/1227395.aspx, men den er et år gammel, så måske der er en som har fundet en løsning.
Avatar billede flashit Nybegynder
12. april 2007 - 14:38 #3
Avatar billede flashit Nybegynder
12. april 2007 - 14:38 #4
lukker