Avatar billede cosmo21 Novice
02. april 2007 - 10:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Trådløst Netværkskort hvad skal jeg vælge?

Hejsa

Jeg står og skal købe et trådløst netkort.

Da jeg har en ZyXEL router til min fullrate forbindelse er jeg anbefalet et netværkskort af samme mærke.

har her en liste fra edbpriser som jeg fandt med trådløse kort.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?Sort=&Gallery=true&Page=&ID=63&Parent=4&Lastdays=&Soegeord=&Producent=645&Line=&Model=&Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=&Rating=0&Type=&Value=&Bundle=&Equal133=&Check134=655&Direction135=2&Sorted135=&Equal643=&x=53&y=15

Det jeg vil vide er om hvad forskellen er på prisforskellen på en til f.eks. 199 og 500 kr hvad gør sig ud i prisklasserne til forskel.??
Avatar billede chv Nybegynder
02. april 2007 - 11:43 #1
Generelt ligger forskellen på hastighed mellem router og kort og rækkevidden. Nu skriver du ikke om du vil ha et pci kort, noget usb eller et indstikskort, men jeg har kigget på to af de pci kort du har linket.

ZyXEL XtremeMIMO M-302: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=239771
til ca. 550,-

og

ZyXEL ZyAIR G-302 v3: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=220396
til ca. 150,-

ZyXEL XtremeMIMO M-302: har en indbygget forstærker, hvilket giver en bedre rækkevidde, og understøtter 802.11 Super G der giver hastigheder på op til 108Mbps. Jeg vil mene at det er dette der gør kortet "bedre" og dermed dyrere.

Med mindre jeg havde lidt specielle behov ville jeg klart snuppe det billigste :)
Avatar billede cosmo21 Novice
02. april 2007 - 13:43 #2
Jeg skal bare køre 10 m/bit og hvis den kan tage 54 mbps hvilket jeg ik lige forløbig skal have så det vel fint nok med det billigste. ss

Jeg mener ikke Zyxel har USB udgaver.. men enten PCI kort ja eller ja hvad er det der indstikskort hvor sidder indgangen til det i ens kabinet/motherboard??
Avatar billede cosmo21 Novice
02. april 2007 - 13:46 #3
kiggede lige på denne til en medium pris af dem du valgte.. tog den også da den har 5 stjerner i anmeldelse.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=174232&Images=true

hvordan kobles sådan et til ens computer f.eks.?
Avatar billede chv Nybegynder
02. april 2007 - 14:08 #4
Indstikskort (de hed i gamle dage PCMCIA, har vist andre navne nu :)) er til bærbare, du har nok ingen port på din staionære. Som du selv er inde på er USB da sikkert også en glimrende løsning, så slipper du også for at bruge et pci slot og åbne pcen. Det skulle bare være at smide den i en USB port et eller andet sted på PCen, dem er der som regel rigeligt af nu til dags.
Avatar billede cosmo21 Novice
03. april 2007 - 14:51 #5
ok så kan det jo godt være det skal være et trådløst USB..ss
Avatar billede cosmo21 Novice
04. april 2007 - 11:09 #6
lig du svar så der påskepoint.gg
Avatar billede chv Nybegynder
04. april 2007 - 14:25 #7
Hehe
Avatar billede cosmo21 Novice
06. april 2007 - 20:50 #8
ved godt denne er lukket,,men fik da noget af et chock da jeg var ude efter et trådløst netkort der skal kunne tage 10 mbit de koster jo små 1000 kr dem til de der par 100 kr er kun til chat, surfing i det små jo
Avatar billede chv Nybegynder
07. april 2007 - 20:54 #9
hmm det ved jeg ikke helt hvad jeg skal sige til, har ikke hørt det før, men vil da foreslå at du opretter en tråd her og høre om andres erfaringer med trådløst udstyr, men har ikke selv hørt om nogle der blev smidt af pga. dårligt kort, måske de bare har været heldige, dunno.