Avatar billede adagio Nybegynder
30. maj 2001 - 12:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mouse over funktion

Jeg har et lille problem her, håber der er nogen som kan hjælpe. På min form har jeg en image box \"Exit1\" og en \"Exit2\". Exit2 er usynlig. Problemet ligger i at jeg vil have at når musen er over Exit1 skal den ændre billede til det som Exit2 og tilbage igen når musen tager væk fra billedet.

Jeg har også billederne i biblioteket \\Images\\ vis det ville være lettere med en loadpicture funktion
Avatar billede ulliware Nybegynder
30. maj 2001 - 13:42 #1
Private Sub Exit1_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Exit1.Picture = loadpicture(\"sti\\filnavn\")
End Sub

\'så er det straks værre når den skal registrere at musen tages væk igen, men hvis nu billedet kun ligger på en form kunne man jo gøre sådan her:

Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Exit1.Picture = loadpicture(\"sti\\filnavn\")
End Sub
Avatar billede adagio Nybegynder
30. maj 2001 - 13:57 #2
1000 tak, det virker :)