Avatar billede ylwen Nybegynder
30. marts 2007 - 13:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

GridView med codebehind

Jeg skal have vist et udtræk fra en database.

På webformular siden har jeg en del tabeller og imellem disse tabeller skal jeg have vist min gridview som forsøgt ilustreret her:

'Her står noget tekst    '
'her er 'Her er noget    '
'mit bil'tekst          '
'lede  '                '

Hvis jeg bare lader gridview blive fyldt op kommer tabellen til at se sådan ud:

-------------------------------------------------
mit billede' min første tekst' noget andet tekst'
          '                '                  '
-------------------------------------------------

Er det muligt at fylde gv op så det kommer til at ligne mit første eksempel eller er der en smartere metode?

Jeg har prøvet at skrive web koden i codebehind med response.write
men så kommer mine data til at stå øverst på siden istedet for i den tabel jeg havde planer om at placere den i.

Håber i forstår mig, ellers uddyber jeg gerne :)
Avatar billede snepnet Nybegynder
30. marts 2007 - 13:38 #1
Du kunne måske kaste et blik på en repeater istedet .... Den giver dig noget mere fleksibilitet omkring dit layout:

<asp:Repeater id="emneListe" runat="server">
    <ItemTemplate>
        ---------------------<br />
        <asp:Label id="lblText1" runat="server" Text='<%# Eval("Text1") %>'></asp:Label><br />
        ---------------------<br />
        <asp:Label id="lblText2" runat="server" Text='<%# Eval("Text2") %>'></asp:Label><br />
        <asp:Label id="lblText3" runat="server" Text='<%# Eval("Text3") %>'></asp:Label><br />
        <asp:Label id="lblText4" runat="server" Text='<%# Eval("Text4") %>'></asp:Label><br />
        ---------------------<br />
    </ItemTemplate>
</asp:Repeater>

Så får du noget der minder om det du har angivet (altså hvis du har felter der hedder text1-4 i din datakilde :o)
(Det skal du med andre ord nok lige tilpasse i det jeg har skrevet)

Mvh
Avatar billede ylwen Nybegynder
30. marts 2007 - 14:29 #2
Det var da et fantastisk objekt!! Tak for det. Smider du et svar, så er der point.
Avatar billede snepnet Nybegynder
31. marts 2007 - 21:18 #3
Et svar kommer her :o)
Mvh