Avatar billede gentlebug Nybegynder
29. marts 2007 - 22:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Advanceret hit counter

Jeg har i et stykke tid gerne villet finde ud af hvem det egentligt  er der besøge min side, hvilken browser, hvor de fra, sprog osv.
lige i øjeblikket arbejder jeg med et transparent billede i hjørnet af alle min sider, som så kan sende "viden" videre til php, evt via js (eftersom php ikke kender skærmstørrelse og andre ting)

jeg er så løbet ind i det problem, at hvis folk kigger på et billede, en css fil, eller blot downloader en "ikke-html"-fil (altså noget der ikke vises i browseren) så hentes dette ikke med, da jeg jo ikke kan smide mit billede osv. ind i alverdens filtyper.

jeg har tidligere set noget .htaccess som gik ud på at hvergang at noget blev requestet, så løb den lige forbi en php fil (dette udelukker dog al form for js, eller hvad?) er dette muligt? eller er der andre forslag?

på forhånd tak :-)
Avatar billede mixeren Nybegynder
30. marts 2007 - 00:50 #1
Man har jo ikke noget særligt at bruge skærm størrelse og tilsvarende ting til, ved download af filer etc. Så hvorfor ikke bare køre dine download gennem en dowload.php fil også optælle de ting du kan i php. (session, id, ip, tidspunkt, antal download osv)

Du kunne også se stort på de få tilfælde, også snuppe disse info fra din webalizer stat. Den tæller jo direkte på logfilen og derfor får den alle billeder og andre filer med.
Avatar billede j4k0b Nybegynder
30. marts 2007 - 07:00 #2
jeg giver mixeren ret i at det nemmeste ville være at installerer et færdiglavet statistik system

webalizer er helt udemærket, og så er det ret sikkert: http://www.mrunix.net/webalizer/
Avatar billede mixeren Nybegynder
30. marts 2007 - 07:56 #3
Hvis du har et alm. godt webhotel er det ikke engang nødvendig at installere webalizer den køre måske endda allerede. (mig bekendt kan man kun benytte den hvis den er installeret)

Har du din egen server, så er det bare at følge j4k0b's link.
Avatar billede gentlebug Nybegynder
01. april 2007 - 18:50 #4
Jaerh, i kan have ret i at det ikke er særlig brugbart at vide opløsning mm. ved download etc.

jeg er ikke så interesseret i at downloade et færdig lavet script (tror enda der er noget i forvejen) da jeg har lyst til at arbejde med det selv.

Er der da en måde at tvinge alle request igennem en php-side? (evt. via .htaccess?)
Avatar billede j4k0b Nybegynder
02. april 2007 - 08:15 #5
Du kan godt tvinge alle PHP requests gennem én bestemt side. Jeg har selv gjort det for at lave søgemasksinvenlige URLs (web.dk/side/side2/). Jeg omskrev alle fejl 404-sider til at peje /index.php. I index.php kunne jeg arbejde med adressen ($_SERVER['REQUEST_URI']) for at finde frem til hvilken underside der skulle inkluderes.

C/P fra min httpd.conf:

# URI Mangling
RewriteEngine On
# If file does not exist use the /handler.py file
RewriteCond    /home/jakob/www/minweb.dk/%{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteRule    ^.*$ /home/jakob/www/minweb.dk/index.php [L]

men du skal være opmærksom på at statistik ikke er en simpel ting at arbejde med, og de færdiglavede systemer i langt de fleste tilfælde rækker langt hen ad vejen.
Avatar billede gentlebug Nybegynder
05. april 2007 - 15:09 #6
Jeg er endt ud med en langt simplere løsning, som nogle af jer foreslog, så bruger jeg webalizer som er pre-instaleret på mit webhotel.

men tak for hjælpen, hvis i syntes i skal ha point så smid et svar og jeg accepterer det (gælder jer begge)
Avatar billede mixeren Nybegynder
08. april 2007 - 19:46 #7
Sammler ikke på point. Snup du dem bare selv. :-)
Avatar billede gentlebug Nybegynder
27. maj 2007 - 12:54 #8
Nu må det vist være på tide at lukke det her spm. regner ikke med nogen af jer vil ha poitne? ellers så skriv, så hitter vi ud af det.