Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
28. marts 2007 - 15:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

bash-script der tjekker længden på en streng og splitter den?

Hej alle

Jeg har nu et script der konverterer decimal til hex. Dette output vil jeg gerne have talt op så jeg ved om der er 2, 3, 4 eller flere karakterer, men jeg regner ikke med det kommer over ffff, så der vil således max være 4 karakterer.
Men hvis jeg får fx 2300, er output 8FC istedet for 08FC.

Det jeg så skal bruge er 8 og FC, dvs jeg skal hav den delt således jeg altid får de 2 sidste i en variabel og de 0, 1 eller 2 første i en anden variabel, fx:

varone=FC
vartwo=8

eller 4300 -> 10CC

varone=CC
vartwo=10

Det skal være et simpelt bash-script, ikke noget C/C++, og til en information kan awk ikke bruges.

/Brian
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
28. marts 2007 - 15:34 #1
længden har jeg nu fundet:
IFS=.
read -a stuff <<EOT
8FC
EOT

echo ${#stuff}
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
20. august 2007 - 16:16 #2
Jeg kan slet ikke huske om jeg fik svaret til dette spørgsmål, men har ikke mere at bruge det til, så jeg lukker... jeg fandt længden ...