Avatar billede lovschal Nybegynder
26. marts 2007 - 16:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problem med "Begrænset eller ingen forbindelse"

Hej

Jeg har en stationær PC, hvor nettet pludselig ikke virker, den kommer med den besked som jeg skrev i titlen.
Det er et onboard netkort og jeg troede det var det så jeg satte et nyt PCI-netkort i håb om at det virkede, men det gjorde det ikke.

Jeg har også prøvet at skifte patchkablerne og det hjalp heller ikke.

så jeg er kommet frem til at det må være noget i PC'en, enten software eller hardware (motherboard), men hvad???

Er der nogen der har nogle idéer???

På forhånd tak.

MVH

Lovschal
Avatar billede screem_brille Novice
26. marts 2007 - 17:23 #1
virker det i fejlsikret tilstand ? (og hvad sidder i den anden ende af netkabelet ?)
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
26. marts 2007 - 17:35 #2
Det lyder til at winsocks filen er smaderet, så skal du have fat i en patch der repererer den igen.
Avatar billede lovschal Nybegynder
26. marts 2007 - 20:53 #3
screem_brille > der sidder en switch

lundorff-net > hvor kan jeg finde det
Avatar billede hasmi Nybegynder
26. marts 2007 - 21:01 #4
Jeg havde samme problem på min arbejdsplads i denne uge med en pludselig manglende forbindelse til Internettet.
Årsagen viste sig at være en defekt port i switchen, som åbenbart også havde ødelagt det onboard netkort.
Løsningen var at sætte stikket i en anden port i switchen og isætte et netkort i pcen.
Så virkede det.
Avatar billede screem_brille Novice
26. marts 2007 - 21:05 #5
ja jeg ville da også lige teste med en anden port først.
Avatar billede screem_brille Novice
26. marts 2007 - 21:06 #6
og evt teste om det virker med en live boot cd, som f.eks knoppix.
Avatar billede lovschal Nybegynder
27. marts 2007 - 08:27 #7
lundorff-net > du må gerne lige svare for det var din løsning der var brugbar så nu virker det igen

Takker for indsatsen
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
27. marts 2007 - 08:39 #8
Det glæder mig at det virkede :-) Jeg samler ikke på point, så dem tager du bare selv.
Avatar billede lovschal Nybegynder
29. marts 2007 - 23:11 #9
Ok

Så siger jeg mange tak for hjælpen!