Avatar billede hhaaagensen Nybegynder
26. marts 2007 - 08:47 Der er 4 kommentarer

gemme data fra sessionen

Jeg har to objekter i min session og dem vil jeg meget gerne ha gemt i en oracle database. jeg ved at jeg muligvis kan bruge en for loop pga det er et array, og så hive dem på den måde og så gemme dem i db men jeg kan ikk finde ud af hvordan den løkke skal se ud.

er der nogen der kan være behjælplige??
Avatar billede hhaaagensen Nybegynder
26. marts 2007 - 11:31 #1
Det jeg henter ud er to parameter i en selectbox. de to skulle jeg gerne gemme i hvert sit felt i en db. ??

String[] selected = request.getParameterValues("projektfakturaliste");
Avatar billede hhaaagensen Nybegynder
26. marts 2007 - 11:33 #2
ved at der altid kun er 2 parameter valgt og derfor vil de vel altid ligge på plads 0 og 1 i arrayet...
Avatar billede hhaaagensen Nybegynder
26. marts 2007 - 13:24 #3
Okay nu for jeg 0 og 1 spyttet i databasen men vil ha lov til at vælge et id på hver af de objekter og lægge dem i basen i stedet... men hvordan??
      response.setContentType(CONTENT_TYPE);

        Object[] f = request.getParameterValues("projektfakturaliste");
        String a = "";
        String b = "";

        if(request.getParameterValues("projektfakturaliste") !=null)
        {
            for (int i=0; i < f.length; i++)
            {
                a = f[0].toString();
                b = f[1].toString();
            }

        if(a.equals("")!= true && b.equals("")!=true)
        {
            DBConnection connection = DBConnection.instance();
            connection.putDataFlet(a, b);
            RequestDispatcher rd;
            rd = getServletContext().getRequestDispatcher("/index.jsp");
            rd.forward(request, response);
        }
        else{
            RequestDispatcher rd;
            rd = getServletContext().getRequestDispatcher("/untitled1.jsp");
            rd.forward(request, response);
        }
Avatar billede hhaaagensen Nybegynder
03. april 2007 - 11:22 #4
fandt ud af det lukker...