Avatar billede azsaf01 Nybegynder
29. maj 2001 - 22:54 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Sessioner på MS IIS virker ikke

Jeg er forholdsvis nybegynder med PHP, men er vildt begejstret....dog er jeg stødt på et problem med sessionsvariabler, som jeg ikke kan forstå:
Når jeg udfører dette script...
<?php
  session_register(\"counter\");
  $counter++;
  echo \"Du har nu været her $counter gange\";
?>
...på min MS ISS, så bliver der dannet en ny sessionsfil hver gang, istedet for at genbruge den sidste dannede.  Hvis jeg kører det samme script på min Apache-server, så virker det perfekt.

Virker sessioner ikke på MS IIS eller hvad gør jeg galt??

Jeg har virkelig behov for hjælp - please.

Hilsen Peter, Århus
Avatar billede barefoot Nybegynder
29. maj 2001 - 23:49 #1
Husker du at bruge session_start(); på alle siderne?
Den skal være før du begynder at bruge de registrerede variabler.
Avatar billede barefoot Nybegynder
29. maj 2001 - 23:53 #2
Altså:

<?php
  session_start();
  session_register(\"counter\");
  $counter++;
  echo \"Du har nu været her $counter gange\";
?>

Det skal man hvis det skal virke...
Avatar billede azsaf01 Nybegynder
30. maj 2001 - 00:07 #3
Jeg har prøvet både med og uden session_start() på siden - resultatet er det samme hver gang:  Det dannes en ny sessions-fil i mit temporære bib, hver gang jeg trykker F5.
Avatar billede codebase Praktikant
30. maj 2001 - 00:17 #4
har prøvet noget af det samme, mit problem løste jeg ved at fortælle serveren (NT-serveren) hvor den skulle gemme selve session !!

dvs.
denne kommando inden din session_start();

session_save_path (/local/www/)

læs mere her:
http://www.php.net/manual/en/function.session-save-path.php

_codeb@se.

Avatar billede azsaf01 Nybegynder
30. maj 2001 - 00:35 #5
Tak for rådet.
Jeg har prøvet flg., desværre med samme resultat - nemlig en sessionsfil for hver gang jeg kalder.

<?php
session_save_path (\"c:\\sessiontemp\");
session_start();
session_register(\'counter\');
$counter++;
echo \"Du har nu været her $counter gange\";
?>
Avatar billede codebase Praktikant
30. maj 2001 - 01:04 #6
prøv så noget al.a dette her:

    session_start();
    $users=$indbnavn;
    session_register(\"users\");
    $GLOBALS[\'users\'] = $indbnavn;

virker for mig :)

_codeb@se.
Avatar billede azsaf01 Nybegynder
30. maj 2001 - 23:16 #7
Efter en masse forsøg, har jeg ominstalleret min server til en win2000,  og nu virker sessions bare.  Jeg ved ikke hvad jeg gjorde forkert med den gamle konfiguration - men pyt.  Tak for jeres besvarelser,
Hilsen Peter
Avatar billede barefoot Nybegynder
31. maj 2001 - 17:06 #8
Problemet kan være at man skal finde sessions variablerne på forskellige måder alt efter hvordan php er installeret.
På den ene måde er de i arrayet $HTTP_SESSION_VARS på andre kan man hente dem frit.
Pyt, bare det virker:-)
Avatar billede barefoot Nybegynder
31. maj 2001 - 17:06 #9