Avatar billede bgo Nybegynder
23. marts 2007 - 13:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

set header ved download

Jeg har nogle forskellige scripts der henter oplysninger og downloader filer på hver deres måde. Jeg vil gerne sende den korrekte header, bl.a. user-agent, og tænkte at jeg kunne bruge header() til det. Nu har jeg søgt lidt både her og på php.net, men alt hvad jeg finder er eksempler på modtagelse af requests, ikke afsending af requests. Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej?
Avatar billede bgo Nybegynder
23. marts 2007 - 17:23 #1
Fandt ud af noget. Header() kunne ikke bruges, og øvrige muligheder kunne ikke lade sig gøre med PHP versioner under 5. Kunne dog bruge ini_set() til at sætte user agent, og det er fint nok i første omgang
Avatar billede fangel Nybegynder
23. marts 2007 - 22:36 #2
Hvor der er vilje er der vej.

1) Det nemmeste vil være at bruge cURL (http://php.net/curl) - men det er ikke altid at man lige har det til rådighed.

2) Åbne en socket til webserveren på port 80 (http) og selv lave forspørgslen fra bunden. Ikke så svært hvis man ikke skal tage højde for fejl etc.. - meen, det vil man jo oftest gerne.

-fangel
Avatar billede bgo Nybegynder
24. marts 2007 - 12:48 #3
hehe, curl er nok ike lige det letteste i mit tilfælde - selve installationsproceduren er nok til at skræmme mig væk på nuværende tidspunkt ;)

den anden løsning er så den jeg vil vælge i sidste ende. Men lige nu havde jeg brug for en hurtig implementerbar løsning til de ca. 60 scripts jeg har liggende der er bygget op forskelligt ;) Et af de steder jeg henter fra var så venlig at give mig besked om opstramninger, så om jeg ikke ville sørge for minimum user agent i første omgang hurtigst muligt ;) Disse stramninger vil efterhånden brede sig til de ca. 40 andre steder jeg henter fra også