Avatar billede bjorn42 Nybegynder
22. marts 2007 - 23:06 Der er 62 kommentarer og
3 løsninger

Helt ny computer genstarter uden advarsel.

Jeg har købt en computer for 10 dage siden, og den er jeg godt træt af.
Her lidt specs.
Fuj. Siements
AMD Dual Core CPU 3800+
1 GB DDR2 RAM
250 GB Harddisk

En time efter, at jeg havde købt PC'en genstartede den uden advarsel og totalt uden grund. Så kom den på nettet og jeg har selvfølgelig virus software og lidt forkskelligt spy-fjerner. Men den gjorde det allerede inden den kom på internettet.

Jeg har tjekket temperaturen til ca. 44 grader når det er varmest, det er ikke problemet ihvertfald.

Har installeret en tidligere version af Win XP da den allerede installerede ikke kunne klare alle min programmer, som jeg efterfølgende installerede.

For 2 minutter siden var jeg lige ude fra rummet og da hørte jeg maskinen genstarte.

Denne computer er jeg skuffet over og jeg håber Computer City kan gøre noget, for det her giver absolut ingen mening.

Har nogen her et forslag?
Avatar billede screem_brille Novice
22. marts 2007 - 23:10 #1
1 når den er så ny, skal den ganske enkelt bare tilbage til butikken, har de 14 dages returret ? (har de det, så benyt dig af denne, og køb en anden 3 min efter, ellers vil de sende den til service, og det kan nemt tage dem 1.5 måned)
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
22. marts 2007 - 23:13 #2
Ja det er også min ide.
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
22. marts 2007 - 23:16 #3
Jeg kan se, at de skal have maskinen i uåbnet stand med papkasse o det hele. Og ja jeg har desværre været så dum og godtroende at smide papkassen ud. Men uanset så kræver jeg at maskinen virker. Jeg forstår ikke hvis det skal tage halvanden måned, er det normalt?
Avatar billede screem_brille Novice
22. marts 2007 - 23:25 #4
såvidt jeg ved er det infocare der servicerer dem, og de er alt andet end hurtigere (ved jeg både som kunde, men også som tidligere tekniker hos dem)
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
22. marts 2007 - 23:29 #5
Det er jo lige før, jeg skal købe en ny computer så. Eller kan du som tekniker kigge på maskinen? :)
Avatar billede screem_brille Novice
22. marts 2007 - 23:36 #6
jeg er ikke længere ansat i det firma, så det bliver nok lidt svært ;) (det ville jeg så heller ikke kunne alligevel, da jeg primært lavede bærbare).
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
22. marts 2007 - 23:39 #7
Ok tak for infoen indtil videre ihvertfald.
Avatar billede dboy26 Nybegynder
23. marts 2007 - 00:01 #8
Du kan prøve og slå genstart ved fejl fra og så se hvilken fejlkode den kommer frem ved, behøver ikke være en stor fejl, men måske en konflikt mellem de programmer du har lagt på..
Men det CC skriver om at kasse og div dele skal leveres uåbnet tilbage er i strid med købeloven om ret til retunering, for du har ganske enkelt ik fået den vare som du har købt og betalt for. de kan tilbyde og reparer den 2 gange hvorefter du HAR ret til penge retur eller ny maskine... dog vil jeg ik anbefale Fuj. Siemens af egen erfaring.. har selv brugt 8-10 dage på at fikse sådan en model,det er en god maskine, men synes bare der er for mange med alvorlige fejl.Er det 44 grader på CPU eller inde i kabinet? .hvis det er i kabinet så er CPU mindts omkring 63-66 grader og mener AMD har 65 grader som standard for genstart ved CPU temp på 65
Avatar billede screem_brille Novice
23. marts 2007 - 00:08 #9
Men det CC skriver om at kasse og div dele skal leveres uåbnet tilbage er i strid med købeloven om ret til retunering

nej det er fulstændig lovligt, der er ingen regler på det område, det er KUn ved fjernsalg der er en lovbestemt returret, det er korrekt at handelen kan gå tilbage hvis de ikke efter x antal forsøg ikke kan afhjælpe fejlen, men det er ikke det samme som fuld returret ved fjernsalg.
Avatar billede screem_brille Novice
23. marts 2007 - 01:27 #10
dboy26 har du læst spørgsmålet ? ;) allerede en TIME efter den blev sat til første gang genstartede den spontant, det skyldes da med 99.9% ikke en software fejl, men en hardware fejl.
Avatar billede huset Praktikant
23. marts 2007 - 08:00 #11
Jeg har rent faktisk oplevet en genstartfejl der reflekterede til Soundblaster driver, så software kan det godt være..

"Har installeret en tidligere version af Win XP da den allerede installerede ikke kunne klare alle min programmer, som jeg efterfølgende installerede."

Var du på tilkoblet nettet under denne install?

Har du installeret alle nødvendige drivers ?

Du kan evt prøve at boote maskinen i fejlsikret og se om den statis genstarter.
Evt kunne du gøres sådan:
>
Højreklik på DENNE COMPUTER > EGENSKABER > ADVANCERET > VÆLG INDSTILLINGEN VED START OG GENOPRETTELSE. Her fjerner du fluebenet i genstart automatisk.

En sidste ting inden retunering er, at du kan teste dine RAM med memtest 86 http://www.memtest86.com/
Vælg free download.

Her brænder du en CD eller en floppy ud, og booter på den. Se Deres faq under teknisk info
Avatar billede screem_brille Novice
23. marts 2007 - 08:12 #12
citat:

En time efter, at jeg havde købt PC'en genstartede den uden advarsel og totalt uden grund. Så kom den på nettet og jeg har selvfølgelig virus software og lidt forkskelligt spy-fjerner. Men den gjorde det allerede inden den kom på internettet.

Når den allerede laver fejlen inden den nogensinde har været på nettet, (før en installareing af andet OS), så er det nok ikke en virus, orm, trojaner osv. maskinen er ganske enkelt defekt, og en 10 dage gammel maskine skal direkte retur, ingen fejlfinding eller noget andet (havde det været en saml selv maskine ja, men ikke emd en færdigbygget maskine)
Avatar billede huset Praktikant
23. marts 2007 - 08:17 #13
Hvis nu styre hvordan du selv yder support, så sørger jeg for mig selv!

Hvis maskinen er prænstalleret fra butikken med OS osv, så kunne de HA været på nettet og skaffet virus ind.

Opretter skriver:

"Har installeret en tidligere version af Win XP da den allerede installerede ikke kunne klare alle min programmer, som jeg efterfølgende installerede."

ALTSÅ kan den være sendt MED virus - SB!!

Du brokekr dig konstant over når folk deltager i de tråde med mange point som du selv deltager i. Næste gang anmeldes dette prompte.
Avatar billede screem_brille Novice
23. marts 2007 - 08:26 #14
huset så du mener at det er computer city der har preinstalleret en Fujitsu siemens computer der kommer i en lukket papkasse fra Fujitsu Siemens ? (de har så åbnet papkassen og påført virus, for at genere kunden eller ?)

Anmelde for hvad ? for at hjælpe folk ?
Avatar billede huset Praktikant
23. marts 2007 - 08:29 #15
Hvis maskinen er installeret med software inden opretter/kunden modtager den, så kan den være smittet ja.

Anmelde fordi du konstant nedsabler folk der deltager i samme tråd som du gør, og som indeholde over 60 point.
Konsentrerer dig om opretter og bland dig undenom måden jeg fejlsøger på.

Få dig en hobby SB og nyd livet undenfor E
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
23. marts 2007 - 08:29 #16
Huset> Du kan selvfølgelig godt have ret i at den er kommet med virus, men det må anses for at være usansyligt når problemet fortsætter efter en reinstall!!
Avatar billede huset Praktikant
23. marts 2007 - 08:31 #17
Har du/I bidt mærke i at "Var du på tilkoblet nettet under denne install?" kun var en BID af mit indlæg!
Avatar billede huset Praktikant
23. marts 2007 - 08:33 #18
Hertil kunne opretter UNDER hans egen nye instalering ha været på nettet og dermed igen ha udsat sig selv for dette!
Avatar billede screem_brille Novice
23. marts 2007 - 08:39 #19
hvis maskinen var inficeret med virus fra fabrikken, ville der være mange flere maskiner der var, da de installeres efter "samme" image, og derfor kan en enkelt maskine ikke blive inficeret, så ville det være alle de maskiner med samme image.

Huset men synes da du skal anmelde mig, istedet for at true med det, hvis du får en bedre dag af det så fint med mig.
Avatar billede huset Praktikant
23. marts 2007 - 08:41 #20
Tror du at du er istand til at fokusere på opretter og hans problemer og glemme virus delen.

Lad mig citere mig selv

Kommentar: huset
Avatar billede screem_brille Novice
23. marts 2007 - 08:46 #21
huset ja den del har du ret i, men du ser i så fald helt bort fra at maskinen også gjorde det da den IKKE havde været på nettet, og derfor er der INTET der taler for det skulle være en SW fejl, men derimod en hardware fejl.
Avatar billede huset Praktikant
23. marts 2007 - 08:55 #22
Der kommer stadig andet software på maskinen som kan lave en interrupt!
Har du installeret alle nødvendige drivers ?

Du kan evt prøve at boote maskinen i fejlsikret og se om den statis genstarter.
Evt kunne du gøres sådan:
>
Højreklik på DENNE COMPUTER > EGENSKABER > ADVANCERET > VÆLG INDSTILLINGEN VED START OG GENOPRETTELSE. Her fjerner du fluebenet i genstart automatisk.

En sidste ting inden retunering er, at du kan teste dine RAM med memtest 86 http://www.memtest86.com/
Vælg free download.

Her brænder du en CD eller en floppy ud, og booter på den. Se Deres faq under teknisk info

Så venter vi lidt på opretter!
Avatar billede screem_brille Novice
23. marts 2007 - 09:05 #23
bjorn42    jeg ser ingen grund til at bruge tid på at teste ram, finder den en fejl, så skal hele maskinen ind alligevel, så det vil blot være spild af tid, værkstedet skal nok  teste rammen hvis de mener det er rammen der er årsag til det.
Avatar billede huset Praktikant
23. marts 2007 - 09:11 #24
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/15/

Et butikskøb er en bindende aftale, og der er ingen fortrydelsesret.

Så de er retn faktisk ikke forpligtet til det, men mon ikke de vil.
Avatar billede huset Praktikant
23. marts 2007 - 09:13 #25
Hertil "Varen skal være hel og ubeskadiget og må ikke have været brugt"
Opretter har jo ominstalleret maskinen, og her kan de stejle.

Det er ikke ligetil beklageligt.
Avatar billede trausser Nybegynder
23. marts 2007 - 11:42 #26
23/03-2007 08:17:41 så anmelder jeg dig for det samme.
Der er mange eksempler at tage af.
Et enkelt her http://www.eksperten.dk/spm/767987 hvor du blander dig i en 200 points tråd, for at lege politimand. Det der med at lege politimand, har du vist også fået advarsler om før.
Lad dog være med at bitche hele tiden. Hvis du ikke har noget interessant eller brugbart at deltage med så luk dog!
Avatar billede huset Praktikant
23. marts 2007 - 12:07 #27
Skal jeg tage DIG seriøst ? *GH*
Hvad angår kondom tråden, så påpeger jeg tråden er oprettet i den forkerte tråd. Der er en grudn til E opdeler sitet i kategorier - mester.

"Hvis du ikke har noget interessant eller brugbart at deltage med så luk dog"

Til forskel fra dig, så bidrager jeg til denne tråd - mester.
Avatar billede dboy26 Nybegynder
23. marts 2007 - 12:16 #28
Du brokekr dig konstant over når folk deltager i de tråde med mange point som du selv deltager i. Næste gang anmeldes dette prompte.

ENIG med huset..
Har kun fået brok fra ham i andre spørgsmål jeg har svaret i,frem for en ordentlig tone
Avatar billede huset Praktikant
23. marts 2007 - 12:18 #29
Lad os nu holde os til topic. Opretter skal ikke have sin tråd yderlige smadret :)
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
23. marts 2007 - 20:28 #30
Højreklik på DENNE COMPUTER > EGENSKABER > ADVANCERET > VÆLG INDSTILLINGEN VED START OG GENOPRETTELSE. Her fjerner du fluebenet i genstart automatisk.

Dette kommer jeg ikke indtil. Er der evt. en genvej i KØR??
Tak for alle jeres svar. Lad være med at diskutere indbyrdes. I har vel alle noget at bidrage med.
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
23. marts 2007 - 20:34 #31
Vrøvl. Selvfølgelig kan jeg det hehe. Har gjort det, vi ser om det hjælper. Er det det eneste der skal fjernes?
Avatar billede dboy26 Nybegynder
23. marts 2007 - 21:33 #32
Det skulle være alt,hvis fejlen opstår igen, vil den ikke genstarte,men vise en fejlkode..
De 44 grader du skrev i indlæg, er det temp. på cpu eller i kabinet?
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
23. marts 2007 - 21:40 #33
Ok, vi håber, det går væk snart så. Føler ofte det er mellem 21 og 22 om aftenen det sker.
De 44 grader er på CPUøen.
Avatar billede dboy26 Nybegynder
23. marts 2007 - 22:14 #34
hmmm,nu var den selvfølgelig ik på net da de første genstart kom, men har du evt. nogle programmer som selv opdater sig, med hensyn til at det hyppigt sker mellem de tidspunkter??.. visse opdateringer kræver nemlig genstart for at fuldende opdatering og nogle programmer sørger selv for dette.Normalt skal man dog trykke ok før den genstarter.hvorlænge kan den ca stå uden den genstarter?
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
23. marts 2007 - 22:17 #35
Det kan ikke rigtigt være sådan noget. Måske det bare er tilfældigt. Der er ingen genstarter idag indtil videre...
Avatar billede dboy26 Nybegynder
23. marts 2007 - 22:34 #36
Nej den slog vi jo fra, så det skulle den ikke gøre og hvis der ikke kommer nogen blå skærm med en fejlkode, så tror jeg næppe det er en kritisk fejl og temp er jo super fin. kunne måske være en lille konflikt mellem nogle programmer som er en bagatel.hvis den opføre sig mystisk og kommer med fejlkode, må du lige skrive den her
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
23. marts 2007 - 22:42 #37
Det skal jeg nok, jeg holder øje de næste par dage.
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
23. marts 2007 - 23:29 #38
Nå så skete det. Computeren i blå skærm og med noget skrift hvor der stod noget med Bad Pool? Tja hvad betyder det mon? Men genstarte måtte jeg selv gøre denne gang.

Jeg spekulerer på om det vil hjælpe at updatere til Service pack 2, men aner overhovedet ikke om det er Windoes der er problemet.
Avatar billede screem_brille Novice
23. marts 2007 - 23:33 #39
og så var det jo så du skulle have skrevet fejlkoden ned, uden den kommer vi ikke videre :S
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
23. marts 2007 - 23:36 #40
Jeg sørger for at gøre det næste gang, sorry.
Avatar billede huset Praktikant
24. marts 2007 - 06:59 #41
Har du Nero og CloneDVD installeret ?
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
24. marts 2007 - 11:00 #42
Jeg har Nero installeret ihvertfald.

Jeg har kigget i logfilen på hvad der står ud for fejlene.

Dhcp
NetBT
DCOM
Service Control Manager

Det er åbenbart det der er årsagen til fejlene, ved nogen hvad det betyder på almindelig dansk?
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
24. marts 2007 - 11:43 #43
Ja så er der fejl igen.
Denne gang skrev jeg koden ned.
0x000000C2 (0x00000007, 0x00000CD4, 0x020A0006, 0x86076688)
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
24. marts 2007 - 11:46 #44
I logbog system kan jeg se at fejlen skyldes Remote Access. Altså en hel masse fejl computeren laver. DCOM fejlen er lavet meget idag uden at den har lavet blå skærm kan jeg se i log'en.
Avatar billede dboy26 Nybegynder
24. marts 2007 - 11:55 #45
Alt hvad jeg kan finde om dette, så tyder det på en driver fejl, men kan intet finde på hvilken driver det er..
Kan du huske hvad du lavede da pc gik ned første gang? var du ved at installere noget der?
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
24. marts 2007 - 11:57 #46
Nej nogle gange når den er gået ned er jeg slet ikke i nærheden af det. Det mystiske er bare at den gik ned en time efter, jeg havde sat den til, efter indkøbet. Tror de en formatering vil afhjælpe problemet?
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
24. marts 2007 - 12:02 #47
De laver konstant fejl kan jeg se. De sidste 5 minutter har den laver DCOM fejl. Der er dog ikke sket noget ved det endnu.
Avatar billede dboy26 Nybegynder
24. marts 2007 - 12:06 #48
kun som en nødløsning, i værste tilfælde vil fejlen stadig være der måske.. fulgte der en cd med til genoprettelse af system? eller hvad den nu hedder? prøv evt. og lav en ny frisk installering.. men vent lidt med det endnu, måske nogen af de andre har et konkret bud på hvad koden nøjagtig betyder
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
24. marts 2007 - 12:06 #49
Alt hvad jeg finder er at det er noget mht Windows System32, men hvad er det så??
Jeg installerede en gammel XP som virker fint på andre maskiner. Men inden jeg skiftede Windows version var computeren allerede gået ned første gang. Eller måske endda flere gange.
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
24. marts 2007 - 12:07 #50
Der fulgte noget recovery med ja.
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
24. marts 2007 - 12:09 #51
Når jeg søger på NETBT, DCOM og DCHP, så står de alle som Windows System32, giver det nogen mening, det er ihvertfald klare facts.
Avatar billede dboy26 Nybegynder
24. marts 2007 - 12:22 #52
fejl i windows installation..eller fejl i windows styre system.. du blir nok nød til og køre den cd på ny
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
24. marts 2007 - 12:24 #53
Ja men det har jeg gjort 3 gange. Og det er jo mystisk at der også var problemer med den nyere version. Tror du det vil hjælpe at installere Service Pack 2?
Avatar billede dboy26 Nybegynder
24. marts 2007 - 12:50 #54
jo for pokker he he, havde forstået at den var installeret. installer du den bare med det sammen...kan håbe på den løser det,der er nemlig mange huller i Xp som Sp2 løser, men har dog ik hørt om at de huller skaber genstart,
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
24. marts 2007 - 12:57 #55
Det prøver jeg. :)
Avatar billede dboy26 Nybegynder
24. marts 2007 - 13:26 #56
Huset og Screem brille--> kunne det måske ikke være en fejl i Bios, altså selve software til denne,som svigter med at fungere korrekt evt.???

bjorn42--> har du et navn på hvilket bunkort der er sat i?
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
24. marts 2007 - 13:27 #57
Bundkort. Nej ikke lige, hvor kan jeg finde det henne?
Jeg har installeret Service Pack 2, og der kommer stadig fejl i log'en, dog ingen nedbrud endnu, men det kommer vel. DCOM er fejlen indtil videre.
Avatar billede dboy26 Nybegynder
24. marts 2007 - 13:50 #58
Er det denne du har købt ??  Fujitsu-Siemens Scaleo P 3800X2

http://www.computercity.dk/product/product.aspx?identifier=DK38229
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
24. marts 2007 - 13:55 #59
Ja det er den Scaleo P, præcis. Og den er jeg ikke glad for indtil nu, kun problemer.
Avatar billede huset Praktikant
24. marts 2007 - 13:55 #60
Trausser - din karma til mig bekræfter bare min påstand om dig. Guder fader bevarres!
Får en snak med Thomas clausen om dig og beder ham gøre et tiltag!
Avatar billede screem_brille Novice
24. marts 2007 - 14:35 #61
med alle de fejl i din event log, så ville jeg hente knoppix opg boote op fra den (en live CD, uden brug af harddisken) og sidde og lave lidt småting, og se om den også skaber sig der, (og dog, tror bare jeg havde kørt ud og afleveret den, og sagt lortet virker ikke ;) )
Avatar billede huset Praktikant
24. marts 2007 - 15:45 #62
Jeg havde nok også sendt den tilbage efter alt det bavl.
Avatar billede bjorn42 Nybegynder
24. marts 2007 - 17:31 #63
Jeg må sende den tilbage og vente til sommer med at få den igen, god service haha.
Men tak for hjælpenm herinde.
Avatar billede huset Praktikant
24. marts 2007 - 17:32 #64
Velbekomme.

Husk at lukke tråden når du ikke ønsker mere support.
Avatar billede huset Praktikant
25. marts 2007 - 08:39 #65
Prøvede du at fjerne Nero?