Avatar billede zeroaim Nybegynder
22. marts 2007 - 21:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fra Dataview - Dataset - Session hvordan?

Hej

Lidt kode:

DataView DV = (DataView)PlayerInfoDataSource.Select(args);
if (DV.Count != 0)
  {
      DataTable DT = DV.ToTable();
      Session.Add("PlayerID", Convert.ToInt32(DT.Rows[0].ItemArray[0]));

Det virker fint på PlayerID som det står her, men hvis nu min forespørgsel til DB'en returnere flere værdier (eks. "UserName", "UserRole") hvor bliver de så lagt i datasettet? Hvordan får jeg fat i dem?
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2007 - 21:18 #1
tallet i denne del

].ItemArray[0]));

ændre du bare til 1 så får du den næste.. 2 så får du den næste igen.
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2007 - 21:23 #2
Du kan også gøre sådan her..

DataRow row = DT.Tabel[0].Rows[0];

Response.Write(row["UserName"].ToString());
Response.Write(row["UserRole"].ToString());
Avatar billede zeroaim Nybegynder
22. marts 2007 - 22:12 #3
Ja det var også mine tanker, men den siger at der ikke er noget i .ItemArray[1] :-(

Jeg prøver at tage en anden vinkel på det, og udnytte .NET 2.0's nye datasets

Men tak for din tid. Jeg vender tilbage hvis jeg ikke får det til at virke :-)

Point til dig (så håber jeg du byder ind næste gang jeg kører fast ;-)  )