Avatar billede djthomas Nybegynder
22. marts 2007 - 19:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hente ekstern data ind i DataList

Jeg har lavet mig en datalist til en lille blog ting og det virker fint nok. MEN, I en bestemt label i den vil jeg gerne ha DataList'en til at hente en virdi fra en Hashtable fra .cs filen.

<asp:DataList ID="blogEntry" runat="server" CellPadding="4" DataKeyField="id" DataSourceID="SqlDataSource1" ForeColor="#333333">

        <ItemTemplate>

            <div class="blogEntry">

                <div>
                    <h3>
                        <asp:Label ID="titleLabel" runat="server" Text='<%# Eval( "title" ) %>'></asp:Label>
                    </h3>
                    <div class="date"><asp:Label ID="dateLabel" runat="server" Text='<%# Eval( "date" ) %>'></asp:Label></div>
                    <div class="author"><asp:Label ID="authorLabel" runat="server" Text='<%# Eval( "author" ) %>'></asp:Label></div>
                </div>
                <div>
                  <asp:Label ID="Label1" runat="server" Text='<%# Eval( "text" ) %>'></asp:Label>
                </div>

        </ItemTemplate>

    </asp:DataList>

Det er altså author jeg gerne vil have til et sende værdien fra Eval( "author" ); og så sætte den sammel label med et navn fra den Hashtable
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. marts 2007 - 23:35 #1
Du kan lave en metode i din klasse - f.eks:

public string GetAuthorLabel(string author)
{
  // her slår du så op i din tabel, og returnerer det der skal returneres
}

i aspx'en bliver det så sådan her:
<asp:Label ID="authorLabel" runat="server" Text='<%# GetAuthorLabel(Eval( "author" )) %>'></asp:Label>

Mvh
Avatar billede djthomas Nybegynder
26. marts 2007 - 21:31 #2
public string get_authorname( int userid )
{
  return "hest";
}

og

<asp:Label ID="authorLabel" runat="server" Text='<%# get_authorname( Eval( "author" ) ) %>'></asp:Label>

men der får jeg denne fejl:
CS1502: The best overloaded method match for '_Default.get_authorname(int)' has some invalid arguments

Eval("author") er data fra DB og af typen int, så jeg forstår ikke helt at jeg får fejl, når get_authorname( int userid ) modtager en int
Avatar billede snepnet Nybegynder
26. marts 2007 - 22:51 #3
Prøv:
get_authorname( (int)Eval( "author" ) )
Mvh
Avatar billede djthomas Nybegynder
27. marts 2007 - 08:47 #4
Jammen snepet du er jo kongen - svar og du får point
Avatar billede snepnet Nybegynder
28. marts 2007 - 17:17 #5
Det kommer her :o)
Mvh