Avatar billede tappy Nybegynder
22. marts 2007 - 16:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Validering uden alert box

Jeg har fundet dette script hvor man andvender farve istedet for alert box. Jeg kan dog ikke få farven til, at forsvinde med det samme når brugeren udfylder feltet, som de skal.
Det må være noget med en else?

<script type="text/javascript">
function validate(myform){
if (myform['tekst'].value == '') {
myform['tekst'].style.border = "1px solid red";
return false;
} else {
return true;
}
</script>
Avatar billede kinderaeg Nybegynder
22. marts 2007 - 16:59 #1
Nu har det her ikke ret meget med php at gøre, men "fejlen" er, at du ved ingen tekst sætte border'en rød, men du sætter den ikke tilbage, når der er indtastet noget. Du skal altså fx. ha' myform['tekst'].style.border = "1px solid black"; i din else-sætning, for at få den til at kunne skifte begge veje.
Avatar billede tappy Nybegynder
22. marts 2007 - 21:37 #2
Ja, undskyld. Jeg har oprettet i den forkerte kategori.
Avatar billede tappy Nybegynder
22. marts 2007 - 21:50 #3
Jeg har prøvet myform['tekst'].style.border = "1px solid black"; i min else-sætning.
Kunne ikke få det til, at virke.
Skal jeg nedlægge spørgsmålet og oprette det under Javascript istedet?
Avatar billede kinderaeg Nybegynder
23. marts 2007 - 09:08 #4
Ok, jeg tror jeg misforstod hvor du brugte scriptet. Du skal nok lave et tilsvarende script ved onkeyup på dit input-felt. Du behøver dog i det tilfælde ikke returnere true/false:

<script type="text/javascript">
  function validateField(myField){
    if (myField.value == '') {
      myField.style.border = "1px solid red";
    } else {
      myField.style.border = "1px solid black";
    }
</script>

<input type="text" onkeyup="validateField(this);">
Avatar billede tappy Nybegynder
28. marts 2007 - 08:51 #5
Jeg har med din hjælp fået det til, at virke. Tak.
Du skal have nogle point.
Avatar billede kinderaeg Nybegynder
28. marts 2007 - 08:58 #6
Det ville da være rart ;)