Avatar billede andreas88 Nybegynder
22. marts 2007 - 12:09 Der er 6 kommentarer

Tastetur kan pludselig ikke skrive bogstaver?

Goddag,

Det skal først siges at jeg har en HP Pavilion Laptop, hvor jeg har sat et Logitect Navigator keyboard til via USB, en MSI3.0 mus til via USB også, som jeg så bruger.

Det sker dog ret ofte, at tasteturet på underligvis "låser", og jeg kan ikke skrive nogle bogstaver, der forekommer istedet diverse tegnsætning m.m. Løsningen på dette har hidtil været, at trykke på diverse knapper samtidigt sådan med hele hånden, ctrl, alt, capslock, tab, space, alt gr, start, windows knappen, delete, ins, home,  end. osv, og pludselig efter et par lette "slag" på disse, virker det ganske fint igen.

Når tasteturet låser sådan her, låser laptoppens st. tastetur også, indtil det er fixet igen. Jeg har ingen idé om hvorfor det sker eller hvordan jeg præcist får det væk igen, men ville håbe på en løsning herinde fra :-)

Tak!
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. marts 2007 - 12:15 #1
Du trykker formodentlig numlock ned ved en fejltagelse.
Nu kender jeg ikke HP, men er der ikke en blå tast med fn (eller lign) og så en blå med numlock?
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. marts 2007 - 12:16 #2
Eller blå skrift "numlck"
Avatar billede andreas88 Nybegynder
22. marts 2007 - 12:25 #3
Well - det er der, men jeg bruger det eksterne keyboard, altså et helt almindeligt et.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. juni 2007 - 10:05 #4
ER det samme problem hvis du bruger det indbyggede keyboard?
16. august 2008 - 00:10 #5
(Har vist HELT tabt bogstaverne *S*)
Avatar billede Six Nybegynder
16. august 2008 - 00:27 #6
haha det er god humor - karise_larry :D