Avatar billede nielsen2002 Nybegynder
22. marts 2007 - 08:23 Der er 6 kommentarer

Iframe højde efter indhold (cross domain)

Hej Eksperten,

Jeg er kommet i en situation hvor jeg har brug for at tilpasse højden på mit iframe efter højden på indholdet I iframet.

jeg ved hvordan det skal gøres når indholdet af iframet ligger på samme domæne, men har nogen en løsning til hvordan det kan løses hvis Iframets indhold kommer fra et andet domæne?

Hjemmesiden er bygget op i ASP, og selvfølgelig HTML. hvis det kan hjælpe.
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. marts 2007 - 08:40 #1
//Funktion der gør at en iframe ændre størrelse efter indhold
window.onload = function(){
  var t=document.body.scrollHeight;
  if(parent!=window)parent.document.getElementById('main').style.height=t+22+'px';//Ændr evt. de 22 !-)
}

Fik engang denne funktion af roenving.
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. marts 2007 - 08:41 #2
Hvor getElementById('main') selvf. skal omdøbes til din iframes navn.
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. marts 2007 - 08:41 #3
IFRAMES ID ;o)
Avatar billede roenving Novice
22. marts 2007 - 09:55 #4
Tjah, men det virker bare ikke cross-domain !-)

-- det er _ikke_ tilladt eller muligt at scripte i vinduer på tværs af domæner, så du er ude i en død ende ...

PS. En iframe indeholder et window-element !o]
Avatar billede nielsen2002 Nybegynder
22. marts 2007 - 09:59 #5
Betyder det er det er 100% umuligt?
Avatar billede roenving Novice
22. marts 2007 - 10:15 #6
Ja !-)

-- eneste mulighed er at du fra serveren får fat i indholdet og derefter inkorporerer det i din side, evt. vha. Ajax !o]