Avatar billede wiper Nybegynder
21. marts 2007 - 13:05 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

fjerne 2 felter fra formular

har ingen ide om PHP

hvordan fjerner jeg de 2 dropdowns i nedenstående og sætter et "fast" subject på mailen?

///////////////////////////////////
// DO NOT MESS WITH THESE TWO LINES
$subject_array = array();
$recipient_array = array();
///////////////////////////////////
//  <-----  BEGIN CONFIG  ----->
// Edit only what's between the quotation marks in the below lines.
// These will be the subjects that your users can choose from
// You can have as many as you want.
// Each one must be set up like so:
// $subject_array[] = "What You Want This Choice To Be";
// Make sure to remove empty ones that you aren't using. Just delete the entire line.

$subject_array[] = "Emnet på mailen";
//$subject_array[] = "Andet";
//$subject_array[] = "Subject Choice 3";
//$subject_array[] = "Subject Choice 4";
//$subject_array[] = "Subject Choice 5";

// Edit only what's between the quotation marks in the below lines.
// These lines contain the various people that can be contacted via your form.
// You can have as many as you want.
// Each one must be set up like so:
// $recipient_array["UNIQUE Short Name"] = "email@email.com";
// The "UNIQUE Short Name" will be shown in the select box.
// This allows the actual email address to be hidden from the user.
// Make sure to remove empty ones that you aren't using. Just delete the entire line.

$recipient_array["modtager1"] = "minmail@domaene.dk";
//$recipient_array["modtager2"] = "minmail@domaene.dk";

//  <-----  END CONFIG  ----->

if ($_POST['send'] == 'true') {
    $to = $_POST['to'];
    $name = $_POST['name'];
    $cpr = $_POST['cpr'];
    $lb = $_POST['lb'];
    $adresse = $_POST['adresse'];
    $postnummer = $_POST['postnummer'];
    $by = $_POST['by'];
    $email = $_POST['email'];
    $the_subject = $_POST['subject'];
    $message = $_POST['message'];
    if (($name == '') OR ($email == '') OR ($message == '')) {
$SendMail .= "<div class='emailformMessage''>";
$SendMail .= "Et af felterne er ikke udfyldt. <br>";
$SendMail .= "</div>";
    }
        elseif (ereg('([[:alnum:].-]+)(@[[:alnum:].-]+.+)', $email)) {
    $recipient = $to;
    $subject = $the_subject;
    $additional_headers = "Fra: $email";
    $body = "Navn: $name \rCpr: $cpr - $lb \rAdresse: $adresse \rPostnummer: $postnummer \rBy: $by \rEmail: $email \rBesked: $message";

$additional_headers = 'From: webmaster@domaene.dk' . "\r\n" .
  'Reply-To: webmaster@domaene.dk' . "\r\n" .
  'X-Mailer: PHP/' . phpversion();
if (mail($recipient, $subject, $body, $additional_headers)) {
$SendMail .= "<div class='emailformMessage'>";
$SendMail .= "<h4>Beskeden er sendt!</h4><br><br>";
$SendMail .= "</div>";
    $name="";
    $cpr="";
    $lb="";
    $adresse="";
    $postnummer="";
    $by="";
    $email="";
    $message="";

    } else {
$SendMail .= "<div class='emailformMessage'>";
$SendMail .= "Der er opstået en Fejl ! Prøv venligst igen.<br>";
$SendMail .= "</div>";
        $send = "false";
    }
    } else {
$SendMail .= "<div class='emailformMessage'>";
$SendMail .= "Email adressen der er angivet  (".$email.") er ikke en korrekt email adresse. Prøv venligst igen.<br>";
$SendMail .= "</div>";
        $send = "false";
    }
    } else {
$SendMail .= "<div class='emailformMessage'>";
//$SendMail .= "Vælg hvem som skal modtage denne mail.<br>";
$SendMail .= "</div>";
    }

$SendMail .= "<div class = 'emailform'>";
$SendMail .= "<form name = 'EmailForm' method = 'post' action=''>";
$SendMail .= "<input type='hidden' name='send' value='true'>";
$SendMail .= "<select name='to'>";
    foreach ($recipient_array as $key => $value) {
$SendMail .= "<option value= " . $value . ">" . $key . "</option>";
      }
$SendMail .= "</select><br><br>";
$SendMail .= "Dit navn:<br><input type='text' size='40' name='name' value=".$name."><br>";
$SendMail .= "Cpr-nummer:<br><input type='text' size='11' name='cpr' value=".$cpr.">&nbsp;-&nbsp;<input type='text' size='4' name='lb' value=".$lb.">&nbsp;&nbsp;(Obs! sendes ukrypteret !)<br>";
$SendMail .= "Adresse:<br><input type='text' size='40' name='adresse' value=".$adresse."><br>";
$SendMail .= "Postnummer og By:<br><input type='text' size='4' name='postnummer' value=".$postnummer.">&nbsp;&nbsp;<input type='text' name='by' value=".$by."><br>";
$SendMail .= "Email Adresse:<br>";
$SendMail .= "<input type='text' name='email' size='40' value=".$email."><br><br>";
$SendMail .= "<select name='subject'>";
    foreach ($subject_array as $value2) {
$SendMail .= "<option value=" . '"'. $value2 .'"' . ">" . $value2 . "</option>";
        }
$SendMail .= "</select><br>";
$SendMail .= "Besked:<br>";
$SendMail .= "<textarea cols='40' rows='5' name='message'>".$message."</textarea><br><br>";
$SendMail .= "<input type='submit' value='Send'>";
$SendMail .= "<input type='reset' value='Slet'>";
$SendMail .= "</form>";
$SendMail .= "</div>";

return $SendMail;
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. marts 2007 - 15:43 #1
Du kan fjerne begge dropdown ved at fjerne koden:

$SendMail .= "<select name='to'>";
    foreach ($recipient_array as $key => $value) {
$SendMail .= "<option value= " . $value . ">" . $key . "</option>";
      }
$SendMail .= "</select><br><br>";

og:

$SendMail .= "<select name='subject'>";
    foreach ($subject_array as $value2) {
$SendMail .= "<option value=" . '"'. $value2 .'"' . ">" . $value2 . "</option>";
        }
$SendMail .= "</select><br>";

Ligeledes angiver du subject her: $subject = $the_subject;
Ret f.eks. til: $subject = "Noget med sjovt";
Avatar billede wiper Nybegynder
21. marts 2007 - 16:16 #2
får fejl

mail(): SMTP server response: 503 Bad sequence of commands. You must specify the recipients of a message before you can send it
Avatar billede leif Seniormester
21. marts 2007 - 16:17 #3
Har du lavet en:
$to = "minemail@domæne.dk";
Avatar billede wiper Nybegynder
21. marts 2007 - 16:24 #4
det har jeg nu - stadig fejl - hvor skal den placeres præcis ?
Avatar billede leif Seniormester
21. marts 2007 - 19:58 #5
Lige under hvor du satte Subject !
Avatar billede wiper Nybegynder
21. marts 2007 - 20:22 #6
får stadig fejl -

Nu ser den sådan her ud

///////////////////////////////////
// DO NOT MESS WITH THESE TWO LINES
$subject_array = array();
$recipient_array = array();
///////////////////////////////////
//  <-----  BEGIN CONFIG  ----->
// Edit only what's between the quotation marks in the below lines.
// These will be the subjects that your users can choose from
// You can have as many as you want.
// Each one must be set up like so:
// $subject_array[] = "What You Want This Choice To Be";
// Make sure to remove empty ones that you aren't using. Just delete the entire line.

$subject_array[] = "Emnet på mailen";
//$subject_array[] = "Andet";
//$subject_array[] = "Subject Choice 3";
//$subject_array[] = "Subject Choice 4";
//$subject_array[] = "Subject Choice 5";

// Edit only what's between the quotation marks in the below lines.
// These lines contain the various people that can be contacted via your form.
// You can have as many as you want.
// Each one must be set up like so:
// $recipient_array["UNIQUE Short Name"] = "email@email.com";
// The "UNIQUE Short Name" will be shown in the select box.
// This allows the actual email address to be hidden from the user.
// Make sure to remove empty ones that you aren't using. Just delete the entire line.

$recipient_array["modtager1"] = "minmail@domaene.dk";
//$recipient_array["modtager2"] = "minmail@domaene.dk";

//  <-----  END CONFIG  ----->

if ($_POST['send'] == 'true') {
    $to = $_POST['to'];
    $name = $_POST['name'];
    $cpr = $_POST['cpr'];
    $lb = $_POST['lb'];
    $adresse = $_POST['adresse'];
    $postnummer = $_POST['postnummer'];
    $by = $_POST['by'];
    $email = $_POST['email'];
    $the_subject = $_POST['subject'];
    $message = $_POST['message'];
    if (($name == '') OR ($email == '') OR ($message == '')) {
$SendMail .= "<div class='emailformMessage''>";
$SendMail .= "Et af felterne er ikke udfyldt. <br>";
$SendMail .= "</div>";
    }
        elseif (ereg('([[:alnum:].-]+)(@[[:alnum:].-]+.+)', $email)) {
    $recipient = $to;
    $subject = $the_subject;
    $additional_headers = "Fra: $email";
    $body = "Navn: $name \rCpr: $cpr - $lb \rAdresse: $adresse \rPostnummer: $postnummer \rBy: $by \rEmail: $email \rBesked: $message";

$additional_headers = 'From: webmaster@domaene.dk' . "\r\n" .
  'Reply-To: webmaster@domaene.dk' . "\r\n" .
  'X-Mailer: PHP/' . phpversion();
if (mail($recipient, $subject, $body, $additional_headers)) {
$SendMail .= "<div class='emailformMessage'>";
$SendMail .= "<h4>Beskeden er sendt!</h4><br><br>";
$SendMail .= "</div>";
    $name="";
    $cpr="";
    $lb="";
    $adresse="";
    $postnummer="";
    $by="";
    $email="";
    $message="";

    } else {
$SendMail .= "<div class='emailformMessage'>";
$SendMail .= "Der er opstået en Fejl ! Prøv venligst igen.<br>";
$SendMail .= "</div>";
        $send = "false";
    }
    } else {
$SendMail .= "<div class='emailformMessage'>";
$SendMail .= "Email adressen der er angivet  (".$email.") er ikke en korrekt email adresse. Prøv venligst igen.<br>";
$SendMail .= "</div>";
        $send = "false";
    }
    } else {
$SendMail .= "<div class='emailformMessage'>";
//$SendMail .= "Vælg hvem som skal modtage denne mail.<br>";
$SendMail .= "</div>";
    }

$SendMail .= "<div class = 'emailform'>";
$SendMail .= "<form name = 'EmailForm' method = 'post' action=''>";
$SendMail .= "<input type='hidden' name='send' value='true'>";
$SendMail .= "Dit navn:<br><input type='text' size='40' name='name' value=".$name."><br>";
$SendMail .= "Cpr-nummer:<br><input type='text' size='11' name='cpr' value=".$cpr.">&nbsp;-&nbsp;<input type='text' size='4' name='lb' value=".$lb.">&nbsp;&nbsp;(Obs! sendes ukrypteret !)<br>";
$SendMail .= "Adresse:<br><input type='text' size='40' name='adresse' value=".$adresse."><br>";
$SendMail .= "Postnummer og By:<br><input type='text' size='4' name='postnummer' value=".$postnummer.">&nbsp;&nbsp;<input type='text' name='by' value=".$by."><br>";
$SendMail .= "Email Adresse:<br>";
$SendMail .= "<input type='text' name='email' size='40' value=".$email."><br><br>";
$subject = "Noget med sjovt";
$to = "minmail@domæne.dk";
$SendMail .= "Besked:<br>";
$SendMail .= "<textarea cols='40' rows='5' name='message'>".$message."</textarea><br><br>";
$SendMail .= "<input type='submit' value='Send'>";
$SendMail .= "<input type='reset' value='Slet'>";
$SendMail .= "</form>";
$SendMail .= "</div>";

return $SendMail;
Avatar billede leif Seniormester
21. marts 2007 - 20:30 #7
$subject = "Noget med sjovt";
$to = "minmail@domæne.dk";

Skal flyttes til op over:
$recipient = $to;

og ændres til:

$the_subject = "Noget med sjovt";
$to = "minmail@domæne.dk";

Prøv det
Avatar billede wiper Nybegynder
21. marts 2007 - 21:05 #8
super - det virker nu ...tak for det - smider du et svar ?
Avatar billede leif Seniormester
21. marts 2007 - 22:06 #9
Svar.
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. marts 2007 - 22:12 #10
Ved ikke om du også mener mig. Men her får du et.
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. marts 2007 - 07:51 #11
Takker for point.