Avatar billede pappaduck Nybegynder
20. marts 2007 - 10:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

InDesign CS: "Incomplete font"

Hej,

Jeg står med et magasin på 24 sider, der skal sendes til trykkeren. Når jeg i InDesign CS laver en "package", så trykkeren får alt, hvad der skal bruges med, siger InDesign: "Incomplete font".

Såvidt jeg har kunne læse mig frem til i hjælpefilerne, har jeg screenfonten, men mangler printfonten.

Det drejer sig om GillSansMT Italic og GillSansMT Bold.

Jeg går ud fra, at jeg bare mangler en font-fil. Er der nogen, der har mulighed for at sende mig den? Eller findes der andre løsninger på mit problem?

Fonten kan sendes på magnusmortensen@gmail.com.

Det haster lidt, da trykkeren vil have filen i løbet af i dag. Derfor ryger der lidt ekstra point i posen.

Og nå ja. Jeg bruger windows xp.

På forhånd tak,

Magnus
20. marts 2007 - 10:35 #1
Fonte er beskyttet af ophavsret og kan ikke frit udveksles. Nogle fonte kan frit downloades; men det gælder ikke Gill Sans-familien.

De ønskede fonte kan downloades her:
http://www.linotype.com/488/gillsans-family.html
Avatar billede pappaduck Nybegynder
20. marts 2007 - 10:38 #2
Problemet er, at jeg sådan set har lov til at bruge den font. Min skole har den, men  kun på mac. Der hedder den GillSans.dfont

Er der nogen mulighed for, at jeg kan få den overpå min pc?
20. marts 2007 - 10:58 #3
Der er forskel på måden fonte håndteres på en pc og på en mac, så den kan ikke uden videre overføres.

Måske kan den overføres efter det der er beskrevet her; men det er ikke noget jeg har erfaring med:
http://www.macdisk.com/fontsen.php3
Avatar billede pappaduck Nybegynder
20. marts 2007 - 11:08 #4
Jeg har researchet lidt ekstra i problemerne. Så vidt jeg kan se, er Gill Sans MT-familien indkluderet i Office 2003 Pro, som jeg har.

Det der undrer mig er, at der ikke er problemer med "Gill Sans MT", men kun "Gill Sans MT Italic" og Gill Sans MT Bold".

Kan der være nogen logisk forklaring på dette?
Avatar billede doggy82 Praktikant
20. marts 2007 - 12:00 #5
Ja - du har ikke fået den installeret ordenligt. Så det er kun print outline'en for regulær der er kommet med.
Du skal sørge for at installere hele familien når du installerer. Det gøres bedst ved at installere fontene med ATM, eller fra menuen i Windows' font-mappe. Vist nok Filer -> installér...