Avatar billede marleone Nybegynder
14. marts 2007 - 13:32 Der er 4 kommentarer

Subquery i Insert

"INSERT INTO Artikler(Overskrift, Indhold, Navn, FK_ID_Skole, FK_ID_Styles) VALUES ('" + TextBox2.Text + "','" + TextBox1.Text + "', '" + TextBox3.Text + "','" + Request.QueryString["SkoleID"] + "',(SELECT TOP 1 [ID] FROM [Styles] ORDER BY DESC))"

Jeg skal have indsat den seneste ID fra tabellen Styles i cellen FK_ID_Styles i tabellen Artikler.. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. marts 2007 - 13:35 #1
ORDER BY DESC)???
ORDER BY [ID] DESC)
Avatar billede marleone Nybegynder
14. marts 2007 - 14:19 #2
Jeg glemte at skrive [ID] med^^ Men det virker ikke selvom jeg skriver ORDER BY [ID] DESC...

Får stadig fejlen: "Subqueries are not allowed in this context. Only scalar expressions are allowed".

Forstår det ikke... Det virker i MySQL ;-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
14. marts 2007 - 14:47 #3
Du skal gøre sådan her:
"INSERT INTO Artikler(Overskrift, Indhold, Navn, FK_ID_Skole, FK_ID_Styles)
SELECT '" + TextBox2.Text + "','" + TextBox1.Text + "', '" + TextBox3.Text + "','" + Request.QueryString["SkoleID"] + "' MAX(ID) FROM [Styles] "

Der kan være fejl i " og '
Avatar billede marleone Nybegynder
11. april 2007 - 14:58 #4
Tak. Opret svar chaos!