Avatar billede webint Nybegynder
14. marts 2007 - 11:44 Der er 4 kommentarer

Online tid på ens side

jeg sidder med et lidt stort problem. jeg vil gerne gøre sådan at mine brugere på min side kan se hvor meget de har været online på siden i. f.eks "eksperten har været online i 2 timer og 33 minutter".

jeg sætter en "seneste login" når brugeren logger ind:
mysql_query("UPDATE users SET seneste_login = '" . time() . "' WHERE navn = '" . $_SESSION['brugernavn'] . "'");

så har jeg en iframe som opdaterer ens tid hele tiden, den opdaterer hvert sekundt. dette gøres sådan her:

$online_ialt = (time()-$qo['seneste_login']);

mysql_query("UPDATE users SET chattid=chattid+$online_ialt WHERE navn = '" . $_SESSION['brugernavn'] . "'");

hvor "$qo[seneste_login]" er der hvor vi loggede ind først.

så omregner jeg det til at vise de timer og minutter brugeren har været online i sådan her:

$lal = $row['chattid']/3600;
$timer = floor($lal); // det rigtige antal timer..
$min = floor(($lal-$timer)*60); // det rigtige antal minutter..

Men den udskriver abnorme tal, f.eks 10000 timer og 59 minutter.

Hvad gør jeg forkert??
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
14. marts 2007 - 16:09 #1
ville det ikke være nemmere med en $lal = date("H:i:s", $row['chattid']) ?
Avatar billede webint Nybegynder
14. marts 2007 - 17:14 #2
jo men den udskriver stadig forkerte tal..
Avatar billede webint Nybegynder
18. marts 2007 - 20:44 #3
slet ingen hjælp??????
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
23. marts 2007 - 13:51 #4
udvid den så.

med dage, måneder og år.

noget ala.

$days = floor($timer/24);
$months = floor($dage/30);
$years = floor($days/365);

selvfølgelig skal du så lave lidt snask, så den ikke laver 30 dage i alle måneder.

Men hvad output vil du egentligt gerne have i første omgang ?