Avatar billede fp_ca Nybegynder
12. marts 2007 - 17:07 Der er 2 kommentarer

Udtræk med forskellige variable fra samme kolone i databasen

Udtræk med forskellige variable fra samme kolone i databasen:

Min kode er:
<?
$result=mysql_query("SELECT * FROM nmhold WHERE rekke='$sogrekke' AND kon='$sogkon' AND puljenr='$puljenr' AND aar='$aar' ORDER BY nummer");
while ($data=mysql_fetch_array($result)) {
$navn = $data["navn"];
$holdnummer1 = $data["holdnummer"];
}
?>

*******************
Jeg ved at ved mine "søgninger er der 3 til 5 værdier, men jeg har brug for forskellige variable til de forskellige "holdnummer". Jeg har forestille mig noget i retningen af $holdnummer1 til $holdnummer5 (3 til 5).

Sagt med andre ord jeg skal tømme en database og "huske/bruge" alle værdierene af holdnummer.

Hvad gør jeg??
Avatar billede fp_ca Nybegynder
12. marts 2007 - 17:16 #1
Mit problen er ikke at hente værdierene, men at huske den i forskellige variable ($holdnummerXX) !!!
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. marts 2007 - 21:42 #2
Hvad med at indlæs data i et array?
Dog er jeg ikke helt med på hvordan du vil navngive dine variabler?
Hvordan ved du den skal hedde $variabel1 ?