Avatar billede wheio Nybegynder
28. maj 2001 - 22:28 Der er 18 kommentarer

pascal og genetic algorithems

er der nogen der har noget (godt/godt dokumenteret) sourcecode? sådan noget begynder noget... det er umuligt at finde noget der kan bruges til noget som ikker er skrevet i c/c++ men det kan jeg bare ikke finde ud af....
Avatar billede martinlind Nybegynder
28. maj 2001 - 23:26 #1
Kig her : http://www.webhuse.dk/sendit/primdal/delphi

Hvad søger sådan lidt mere specifikt ?
Avatar billede wheio Nybegynder
29. maj 2001 - 09:39 #2
det var nu ikke lige det jeg havde tænkt mig men det er en fed side aligevel :)

det jeg skulle bruge var noget godt dokumenteret pascal kode som jeg kan bruge til at lære om genetic algoritms... jeg har nemmere ved at forstå koden end elt det teoretiske stads man finder i bøgerne om det og jeg kan ikke findee ud af c/c++ som er det det meste af koden jeg finder på nettet er skrevet i...
Avatar billede microtec Nybegynder
29. maj 2001 - 09:49 #3
Prøv at poste C++-koden. Måske er det ikke så svært at oversætte den til PASCAL.
Avatar billede martinlind Nybegynder
29. maj 2001 - 10:17 #4
www.undu.com, www.borland.com osv. der er masser af delphi kode på nettet
Avatar billede microtec Nybegynder
29. maj 2001 - 10:23 #5
martinlind >> Du strør som sædvanlig om dig med \"svar\".
Der er intet om genetic algorithems på de generelle links du giver ;o)
Avatar billede wheio Nybegynder
31. maj 2001 - 07:36 #6
microtec:

du kan bare tage et hvilket som helst stykke c/c++ kode om emnet på nettet... det er ikke for jeg gerne vil forstå >>>den<<< stump kode jeg har(har ikke noget aligevel da jeg ikke forstår c/c++), jeg vil gerne lære mere om det men forstår ikke bøgerne(eller rettere forstår jeg ikke nok af dem til at skrive noget selv... og som sagt kan jeg ikke finde noget pascal kode på nettet...)
Avatar billede microtec Nybegynder
31. maj 2001 - 09:09 #7
wheio >> Det var nu bedre at du fandt et stykke kode, så vi er sikker på at vi taler om det samme.

Giv et link til et eksempel i C++. Så prøver jeg at se om jeg kan oversætte det til Pascal.
Avatar billede martinlind Nybegynder
31. maj 2001 - 09:25 #8
microtec >> Det er muligt men der er mange links vidre fra de to sider, derfor skrev jeg dem, i stedet for at skule huske og srive 25 andre.

Wheio >> Det er noget vrøvl der er sku da masser af pascal kode på nettet. ( f. eks. de to jeg skrev )

/Martin
Avatar billede microtec Nybegynder
31. maj 2001 - 09:33 #9
martinlind >> Ja gu\' er der \"masser af pascal kode på nettet\". Nu er det bare sådan at det ikke er helt tilføldigt kode der spørges om her, men kode til \"genetic algorithems\".

De links du har givet fører hen til begynder-kurser i Delphi. Hvis du lige tog og læste spørgsmålet, ville du se at wheio allerede kan programmere Pascal, men ikke forstår C++.

Det er at gøre grin med folk at prøver at besvarer spørgsmålet med et link som f.eks. www.borland.com
Avatar billede martinlind Nybegynder
31. maj 2001 - 09:43 #10
Hvem fanden har pisset på din sukkermad \"MicroTec\" !

Hvis han er så skide god til pascal, kan han nok også godt læse noget C kode. og www.borland.com har faktisk temlig mange gode artikler og en hel del link, så det har ikke rigtig noget med grin at gøre, og sidst hvis vi skal læse spørgsmålet frem går det jo ikke ligefrem at han er god til pascal.

/Martin
PS. Røndebærne er måske lidt sure
Avatar billede microtec Nybegynder
31. maj 2001 - 10:08 #11
martinlind >> Der er ikke nogen, som har pisset på min sukkermad.

Jeg er bare ved at være træt af dig.
Du poster løs med \"svar\", selv om det bare er uvedkommende kommentarer. Jeg har efterhånden mange gange gjort dig opmærksom på at man også kan poste \"kommentar\" (det er endda default).

I dette spørgsmål har du ikke gjort dig den ulejlighed at læse hvad der spørges om. Desuden poster du løs med links til ting der intet har med har med spøgsmålet at gører.
At du bliver ved med at hævde at der \"masser af pascal kode på nettet\", gør ikke dine svar mere brugbare. Der spørges til kode til en specifik ting.

PS: Jeg ved ikke hvad du mener med \"Røndebærne er måske lidt sure\". Udtrykkes bruges normalt når man selv gør det samme.
Jeg erinder ikke at jeg på noget tidspunkt har været så overivrig efter at poste \"svar\" som dig. Giver du ikke lige et eksempel?
Avatar billede microtec Nybegynder
31. maj 2001 - 10:10 #12
martinlind >> Har du et Pascal eksemplel på genetic algorithems syntes jeg da det er på sin plads at du henvieser til det. Der er ingen grund til at jeg og andre sidder og oversætter C++ kode, hvis det allerede findes.
Avatar billede martinlind Nybegynder
31. maj 2001 - 10:13 #13
Nej det gider jeg faktisk ikke, eftersom du er den eneste der åbenbart har noget imod mine svar, så tror jeg bare jeg vil stoppe min \"samtale\" med dig, og lade dig være i fred med dit sure morgen opstød.
Avatar billede wheio Nybegynder
01. juni 2001 - 08:28 #14
ku\' i ikke tale lidt pænere til hinanden?

nå men det var det der kode...

http://www.aic.nrl.navy.mil/galist/src/http://www.aic.nrl.navy.mil/galist/src/

ku\' ikke lige finde den side jeg tænkte på men den her har også mere kode.... stadigvæk ikkke noget jeg forstår desværre...
Avatar billede microtec Nybegynder
01. juni 2001 - 08:52 #15
De source-filer du giver link til er ikke skrevet og testet på Windows-platformen. De er til UNIX og Mac.

De skal altså både porteres til en anden platform (kan evt. give promlemer) og oversættes til Pascal. Det har jeg ikke tiden til lige nu.

PS: Det er jo ikke en enkelt source-kode du giver et link til, men en hel række selvstændige programmer.
Du må nok begrænse dig lidt, og udvælge et enkelt, hvis der er nogen der skal hjælpe med at skrive det om til Pascal.
Avatar billede wheio Nybegynder
03. juni 2001 - 12:15 #16
ja jeg ved godt der er flere programmer der, men hvis i gider så bare smid en besked her at i er begyndt på det og det program så andre ikke også gør det... jeg kan bruge dem alle sammen aligevel
Avatar billede microtec Nybegynder
03. juni 2001 - 12:35 #17
wheio >> De er skrevet til UNIX og Mac ;o)

Du får altså ikke oversat 21 forskellige programmer skrevet i C (og til UNIX og Mac) til Pascal for 250 point.
Avatar billede wheio Nybegynder
08. juni 2001 - 21:37 #18
det havde jeg nu heller ikke regnet med, bare dem i gider og jeg har linux så det behøves ikke at blive rettet til så det kan køre på m1cr0$0f7 w1n810v5