Avatar billede deltadk Nybegynder
09. marts 2007 - 09:48 Der er 3 kommentarer

TableAdaptor ændre connectionstring runtime

Jeg arbejder i noget TableAdaptors i en DataSet.xsd, mit problem er at jeg ikke vil have at connectionstring står i min app.Config, jeg vil have den krypteret og placeret et andet sted. Jeg kan bare ikke regne ud hvordan jeg i runtime kan sætte min connectionstring når jeg bruger tableAdaptors, nogen der her en ide om dette?
Avatar billede khs1a Nybegynder
09. marts 2007 - 10:55 #1
Avatar billede deltadk Nybegynder
09. marts 2007 - 21:03 #2
Jeg burde have sagt at det er winforms jeg arbejder i, det link du viste mig er til ASP.NET, men det gav mig en ide om hvad jeg skulle kikke efter. Jeg har fundet noget der løser mit connectionstring problem, men nu bliver jeg grådig, jeg har faktisk også nogle mails settings i min app.Config, nogen der ved om man kan beskyttet det på samme måde? Det som jeg har brugt fandt jeg på msdn:

Det koden gøre er at kryptere den sektion hvor connectilonstring befinder sig i. Det jeg nu leder efter er en metode hvor jeg kan beskyttet <system.net> configuration sektion, jeg har prøvet lidt af hvert men får hele tiden at vide at det område er låst.

            if (connStrings != null)
            {
                if (!connStrings.SectionInformation.IsProtected)
                {
                    if (!connStrings.ElementInformation.IsLocked)
                    {
                        // Protect the section.
                        connStrings.SectionInformation.ProtectSection(provider);
                        connStrings.SectionInformation.ForceSave = true;
                        config.Save(ConfigurationSaveMode.Full);
                    }
Avatar billede deltadk Nybegynder
09. marts 2007 - 21:05 #3
connectilonstring = connectionstring