Avatar billede hhaaagensen Nybegynder
09. marts 2007 - 08:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sammenlign data fra tekstfelt med db og vis på ny side i tekstfel

jeg bruger java og jsp og servletter samt Oracle base.
Brugeren indtaster data i et tekstfelt som jeg skal sammenligne med et felt i db og derefter vise på en ny jsp side i et tekstfelt
nogen der kan hjælpe?
Avatar billede hhaaagensen Nybegynder
09. marts 2007 - 09:49 #1
Det vil sige at jeg fra min jsp kalder en servlet der kalder en metode i min DBBean der så tjekker om data i tekstfeltet er = data i db og sender det tilbage til servletten og derfra?!?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2007 - 01:25 #2
en traditionel løsning er:

JSP med form hvor bruger indtaster data
submit
din servlet eller en standard servlet som kalder din kode der sammenligner og sætter data i request
forward
JSP som viser data som servlet satte i request
Avatar billede hhaaagensen Nybegynder
12. marts 2007 - 08:01 #3
Okay jeg søgte godt nok et lidt mere specifikt svar... noget ala en medtode hvordan når man har hentet data fra db og har data i request, hvordan man så sammenligner det og sender det videre til en ny side og sætter det ind i et tekstfelt.. jeg har kigget lidt på sessioner..
Avatar billede arne_v Ekspert
14. marts 2007 - 02:33 #4
sammenligning må være:

if(request.getParameter("felt").eqals(stringhentetfradb)) {
...
}

du sender videre ved at gemme i request og lave en forward

det er nemt at hente fra request ind i side - om ikke nadet virker
den gammeldags måde:

<%=request.getAttribute("foobar")%>

men overvej noget taglib/EL.
Avatar billede hhaaagensen Nybegynder
14. marts 2007 - 10:13 #5
okay kigger lige på det tak for hjælpen send et svar....

Mvh

Henrik Haagensen
Avatar billede arne_v Ekspert
14. marts 2007 - 15:28 #6
svar