Avatar billede jj123 Nybegynder
08. marts 2007 - 23:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Login failure med login control & password recovery

Via ASP.net 2.0, har jeg lavet et login aspx side hvorpå jeg har tilføjet en login control. Vha asp.net config har jeg oprettet en bruger, og tildelt denne en rolle.

Jeg kan efterfølgende finde denne folder i ASPNETDB.MDF DB.
Men når jeg efterfølgende forsøger et login med denne brugher og id får jeg altid invalid signon...
Jeg ved flere andre har det samme problem, det driver mig til vanvid !!!

Desuden har jeg lavet endnu en side med en password recovery control. Når jeg indtaster brugerid mm. og klikker på submit skriver asp.net at den har sendt mig mit password via mail.
Jeg modtager skam også en mail på den ønskede mailadresse som angivet for brugeren, problemet er lidt at jeg ikke har nogdet pwd i mailen...
Det begrænser lidt værdien lidt... Se min web.config fil nedenfor:

<?xml version="1.0"?>
<!--
    Note: As an alternative to hand editing this file you can use the
    web admin tool to configure settings for your application. Use
    the Website->Asp.Net Configuration option in Visual Studio.
    A full list of settings and comments can be found in
    machine.config.comments usually located in
    \Windows\Microsoft.Net\Framework\v2.x\Config
-->
<configuration xmlns="http://schemas.microsoft.com/.NetConfiguration/v2.0">
    <appSettings/>
    <connectionStrings>
        <add name="MinibankConnectionString" connectionString="Data Source=SERVER5;Initial Catalog=Minibank;Integrated Security=True" providerName="System.Data.SqlClient" />
    </connectionStrings>

    <system.web>
        <anonymousIdentification enabled="true" />

        <profile>
            <properties>
                <add name="Name" allowAnonymous="true" />
                <add name="FirstVisit" type="System.DateTime" allowAnonymous="true" />
            </properties>
        </profile>

        <!--
            Set compilation debug="true" to insert debugging
            symbols into the compiled page. Because this
            affects performance, set this value to true only
            during development.
        -->
        <compilation debug="true"/>

        <!--
            The <authentication> section enables configuration
            of the security authentication mode used by
            ASP.NET to identify an incoming user.
        -->
        <authentication mode="Forms" />
        <!--
            The <customErrors> section enables configuration
            of what to do if/when an unhandled error occurs
            during the execution of a request. Specifically,
            it enables developers to configure html error pages
            to be displayed in place of a error stack trace.

        <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="GenericErrorPage.htm">
            <error statusCode="403" redirect="NoAccess.htm" />
            <error statusCode="404" redirect="FileNotFound.htm" />
        </customErrors>
        -->
    </system.web>
<system.net>
  <mailSettings>
  <smtp from="JJ">
    <network host="Smtp.mail.dk" password="" userName="" />
  </smtp>
  </mailSettings>
</system.net>
</configuration>

---------------------------

Jeg har snust mig frem til at jeg kal tilføje et <membership>
<providers> afsnit, men kan ikke få det til at fungere:

    <membership>
            <providers>
                <clear/>
                <add name="AspNetSqlMembershipProvider"
                type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider, System.Web,
                Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"
                connectionStringName="MinibankConnectionString"
                enablePasswordRetrieval="true" enablePasswordReset="true"
                requiresQuestionAndAnswer="true"
                applicationName="marscg" requiresUniqueEmail="true"
                passwordFormat="Hashed" Passwordreset="true"
                Passwordretriaval="true"  maxInvalidPasswordAttempts="5"
                minRequiredPasswordLength="6" minRequiredNonalphanumericCharacters="0"
                passwordAttemptWindow="10" passwordStrengthRegularExpression=""/>
            </providers>
        </membership>
Avatar billede mochr Nybegynder
08. marts 2007 - 23:46 #1
<membership>
            <providers>
                <clear/>
                <add name="AspNetSqlMembershipProvider"
                type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider, System.Web,
                Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"
                connectionStringName="MinibankConnectionString"
                enablePasswordRetrieval="true" enablePasswordReset="true"
                requiresQuestionAndAnswer="true"
                applicationName="marscg" requiresUniqueEmail="true"
                passwordFormat="Hashed" Passwordreset="true"
                Passwordretriaval="true"  maxInvalidPasswordAttempts="5"
                minRequiredPasswordLength="6" minRequiredNonalphanumericCharacters="0"
                passwordAttemptWindow="10" passwordStrengthRegularExpression=""/>
            </providers>
        </membership>
og evt:
        <roleManager
          enabled="true"
          cacheRolesInCookie="true"
          defaultProvider="AspNetRoleManagerSqlProvider"
          cookieName=".xxx" cookiePath="/"
          cookieTimeout="60"
          cookieRequireSSL="false"
          cookieSlidingExpiration="true"
          createPersistentCookie="false"
          cookieProtection="All">
            <providers>
                <add name="AspNetRoleManagerSqlProvider" type="System.Web.Security.SqlRoleProvider, System.Web, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a" connectionStringName="xxx" applicationName="/xxx"/>
            </providers>
        </roleManager>

skal ind  under system.web
Avatar billede jj123 Nybegynder
09. marts 2007 - 01:44 #2
Tak for svaret, kan du evt. svare mig på følgende:

Jeg har tilføjet din sektion i min config fil og tilrettet application name. Imidlertid får jeg nu følgende fejl:

Parser Error Message: Configured settings are invalid: Hashed passwords cannot be retrieved. Either set the password format to different type, or set supportsPasswordRetrieval to false.

Line 31:                 <clear/>
Line 32:                 <add name="AspNetSqlMembershipProvider"
Line 33:                type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider, System.Web,
Line 34:                Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"
Line 35:                connectionStringName="UserMdf"

Jeg har lavet en connection string der peger mod ASPNETDB.MDF databasen. Jeg kan i denne se at brugerID findes i User tabellen.
Jeg har inde på controllen under properties prøvet at tilføje AspNetSqlMembershipProvider under MembershipProvider, men uden at det gør forskel...
Avatar billede mochr Nybegynder
09. marts 2007 - 11:13 #3
Avatar billede jj123 Nybegynder
09. marts 2007 - 13:22 #4
Med lidt hjælp fra dig fik jeg omsider knækket nøden, har lavet et komplet skriv ang. hvordan man i ASp.net 2.0 f¨r det til at fungere, der var et par af linierne der ikke var korekt syntax (ihvert fald ikeki 2.0).

Tak for hjælpen til at komme viddere :-)
Avatar billede mochr Nybegynder
09. marts 2007 - 13:24 #5
np :)