Avatar billede mochr Nybegynder
08. marts 2007 - 13:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

A generic error occurred in GDI+

Jeg er ved at lave sådan at man kan tilføje et billede til en vare.
Det hele virker fint når jeg sidder local med det. Men lige så snart jeg smider det online på serveren får jeg denne fejl når jeg vil uploade et billede:
A generic error occurred in GDI+

Jeg har siddet og læst lidt, og har fundet ud af at jeg er langt fra den eneste der har problemet. Det sjove er bare at det virker local men ikke på serveren.
Har så læst at det kan være fordi jeg ikke har rettigheder til temp mappen på serveren. Det kan også være fordi jeg ikke lukker min stream rigtig når jeg laver billedet. Men hvis hvis jeg ikke gjorde det ville det da heller ikke virke local ?

Her er lige et link til den method der lavet thumb:
http://paste-it.net/1520
Og en der gemmer billedet:
http://paste-it.net/1521
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. marts 2007 - 00:03 #1
Som udgangspunkt kan du lave en dispose på alle objekter der understøtter det, og det kan gøres rimelig enkelt ved at pakke det ind i using's:

using(Stream s = new SomeStream(...))
{
  // brug s
} -> medfører at dispose kaldes på objektet.

Du får en kompilerfejl hvis typen du benytter i din using ikke implementerer IDisposable (og dermed ikke har en .Dispose()) - så hvis du er i tvivl kan du bare prøve :o)

Jeg tro du skal finde fejlen på serveren, men det betyder ikke at jeg ikke synes du skal sørge for at få kaldt dispose på den type af objekter du bruger :o)

Mvh
Avatar billede mochr Nybegynder
09. marts 2007 - 00:50 #2
Det vil sige at det skal være ca sådan her: ?

using(Stream s = new flupImage.PostedFile.InputStream;)
{
  Bitmap orginal = new Bitmap(s);
  Bitmap thumb = new Bitmap(s);
  s.Close();
}

Jeg må lige høre hvad min host siger til det. For jeg tror nemlig os det er serveren.
Avatar billede thanse21 Nybegynder
12. marts 2007 - 11:24 #3
Det er en god ide at kontrollere om du har skriverettigheder på den mappe du prøver at gemme i.
Avatar billede mochr Nybegynder
12. marts 2007 - 18:54 #4
Det var fordi at man _skal_ give rettighedder til mappen fra Plesk som køre på webserveren.

Smid et svar og få point :)
Avatar billede thanse21 Nybegynder
12. marts 2007 - 19:01 #5
Ja, hvis du skal skrive gennem ASP.NET SKAL du eksplicit give rettigheder til den rigtige bruger for at det virker. (Har selv fået den fejlbesked, og der var det rettighederne det var galt med.)