Avatar billede danni03 Nybegynder
08. marts 2007 - 10:05 Der er 1 kommentar

Data og mange LookUpEdit på samme form

Hej

jeg har en for med en del LookUpEdit (en dropdown fra devexpress).
det bliver fyldt efter initialize i min constructor på denne måde;

lue1.BeginEdit()
lue2.BeginEdit()
lue1.datasource = datasource1;
lue2.datasource = datasource2;
lue1.EndEdit();
lue2.EndEdit();

Mit problem er, at det tager aaaalt for lang tid at starte formen op. Nok fordi de 10 dropdowns skal fyldes med data.

Kan man ikke fylde data i dem asynkront? Altså så formen starter op og vist hurtigt og data bliver fyldt i efterfølgende?
Avatar billede lasserasch Juniormester
15. marts 2007 - 19:01 #1
Jo, brug en Background worker til det. Så kører du din "udfyldningskode" eller hvad man nu skal kalde det, i en anden tråd. Så bliver din form loaded pænt og data kan loades samtidig med.

/Lasse