Avatar billede php-nybegynderen Nybegynder
07. marts 2007 - 23:48 Der er 8 kommentarer

input laves om til img

Hvordan laver man input om til img - som virker med type="submit" og hvad dertil hører :)
Avatar billede rowl Nybegynder
07. marts 2007 - 23:52 #1
Er det sådan her du mener?

<input type="image" src="/sti/billede.gif" />
Avatar billede php-nybegynderen Nybegynder
07. marts 2007 - 23:52 #2
Hmm .. Den skal stadig have type="submit"
Avatar billede whatever Nybegynder
07. marts 2007 - 23:56 #3
type="image" svarer til type="submit", eneste forskel er at den viser et billede i stedet for knappen.

Prøv det, og du vil se det virker.
Avatar billede php-nybegynderen Nybegynder
08. marts 2007 - 00:01 #4
<input type="submit" name="glemt_logind" value="Glemt brugernavn/password">

Det er mit input.

Når jeg laver det om til:

<input type="image" name="glemt_logind" src="glemt.jpg">

Virker det ikke rigtigt. Det virker som om, at jeg skal logge ind.
Avatar billede rowl Nybegynder
08. marts 2007 - 00:04 #5
Hvis type="submit" virker bør type="image" også virke.
Post evt. noget mere kode så vi kan se det i en sammenhæng.
Avatar billede php-nybegynderen Nybegynder
08. marts 2007 - 00:05 #6
<form action="" method="POST">
            <input maxlength="40" type="text" name="a" value="Auth" onfocus="if(this.value=='Auth')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='Auth';">
            <input maxlength="40" type="password" name="p" value="Password" onfocus="if(this.value=='Password')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='Password';">
            <input type="hidden" name="s" value="<? echo $_GET['s']; ?>">
            <input type="submit" value="Log ind">
            <input type="submit" name="glemt_logind" value="Glemt brugernavn/password"><br>
Avatar billede rowl Nybegynder
08. marts 2007 - 00:15 #7
På hvilken måde afviger scriptets funktion fordi du tilføjer type="image" istedet?
Umiddelbart har du jo 2 submitknapper så de vil begge gå til action="".

Hvis glemt_logind skal gå til et andet sted kan du fx tilføje dette:
onclick="location.href='side.htm'"
Avatar billede roenving Novice
08. marts 2007 - 14:01 #8
-- eller måske

<input type="image" src="glemt.jpg" onclick="this.form.action += '?action=glemt_logind'">