Avatar billede pablopablo Nybegynder
07. marts 2007 - 09:23 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

IE 7.0 og asp.net 2.0

Hejsa...

Jeg har for ca. 6 mdr. siden lavet denne hjemmeside:
http://www.unicdesign.dk/HemaScan/Default.aspx

På det tidspunkt var IE 7.0 ikke frigivet.
Siden er lavet i C# og i asp.net 2.0 med master pages osv...
Nu har jeg så prøvet at hente og vise siden i IE 7.0 og der sker altså noget virkeligt underligt!

I venstre side hvor man logger ind, der er billedet hoppet op af siden, men det mest underlige er, at flere af komponenterne er blevet usynlige? og nej, felterne ligger IKKE bagved billedet! har tjekket.

Jeg kan fortælle, at der normalt er et felt til brugernavn, kodeord, to knapper med teksterne, registrer og login, samt et hyperlink til hvis man har glemt sin kode og en "husk-mig-checkbox"...som i kan se, er det kun feltet til at indtaste brugernavn som er synligt i IE 7.0!? i IE 6.0 er alt synligt og fungerer som det skal!

Håber meget I kan hjælpe mig med dette underlige problem!

Mvh. PabloPablo
Avatar billede pablopablo Nybegynder
07. marts 2007 - 09:57 #2
Hej...problemet er bare, at det ikke noget kode jeg har skrevet i hånden du ref. til...det er asp.net komponenter som først bliver renderet på vejen tilbage...? :/
De felter som pt. ikke vise indgår jo i standard login kontrollen som findes Visual Studio / asp.net 2.0...

Mvh. PabloPablo
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
07. marts 2007 - 10:56 #3
okay - men du mangler stadig at lukke nogle tags. og følgende kunne vel godt forklare at du mangler noget af login delen.

Error Line 129 column 91: document type does not allow element "div" here; missing one of "object", "applet", "map", "iframe", "button", "ins", "del" start-tag.
...v id="ctl00_LoginView1_Login1_Panel1">

mvh
karsten_larsen
Avatar billede pablopablo Nybegynder
07. marts 2007 - 12:20 #4
Hej igen, ja det har du da ret i! Det havde jeg overset! Det kigger jeg lige på, vender tilbage senere idag...
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. marts 2007 - 16:55 #5
Denne her kan give dig et ganske godt overblik over hvad du skal være opmærksom på:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=D13EE10D-2718-47F1-AA86-1E32D526383D&displaylang=en
Mvh
Avatar billede pablopablo Nybegynder
07. marts 2007 - 18:04 #6
Hej! Nu har jeg fundet grunden til at min side fejler i IE 7.0!

Sjovt at du lige kigger forbi Snepnet... http://www.eksperten.dk/spm/737979
Det var efter jeg rettede dette, siden ikke længere virkede!
Hvis jeg fjerner panelet som login kontrollen ligger på, så virker det som det skal!!

Så kommer 10K spørgsmålet bare, hvordan får jeg så sat DefaultButton til loginknappen fra login kontrollen nu hvor jeg har slettet panelet? Har tidligere prøvet at placere panelet flere forskellige steder, men uden held...nogle forslag??

Mvh. PabloPablo
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. marts 2007 - 13:27 #7
Må jeg se din form som den ser ud nu?
- Eller har du evt. mulighed for at sende det til mig... Kunne godt tænke mig at bore lidt i det.
Mvh
Avatar billede pablopablo Nybegynder
08. marts 2007 - 15:28 #8
Jeg har faktisk bare fjernet panelet som det lå på...ved ikke om det kun er via et panel at man kan def. en default button, men vist det er det, ja så ved jeg ikke hvor jeg skal presse det ind henne, så siden stadig virker i IE 7.0...?

<form id="form1" runat="server">
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" style="height: 100%">
    <tr>
        <td class="BGimg1" colspan="3" style="border-left-width: thin; border-left-color: black;
            height: 32px;">
        </td>
    </tr>
  <tr>
  <td style="border-right: #9cbcbc thin solid; height: 85px; width: 50%;">&nbsp;</td>
    <td valign="top" colspan="2" style="border-top: #9cbcbc thin solid">
        <Bewise:FlashControl ID="FlashControl1" runat="server" Height="150px" Loop="True" Width="950px" XHTMLcompliant="True" MovieUrl="~/Images/banner.swf">
        </Bewise:FlashControl>
    </td>
    <td style="border-left: #9cbcbc thin solid; height: 85px; width: 50%;">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td style="height: 20px; border-right: #9cbcbc thin solid;">&nbsp;</td>
    <td colspan="2" bgcolor="#ffffff" style="height: 20px; border-bottom: #9cbcbc thin solid;" width="950">
        <asp:Menu ID="menub" runat="server" BackColor="#E3EAEB" DataSourceID="SiteMapDataSource1"
            DynamicHorizontalOffset="2" Font-Names="Verdana" Font-Size="Small" ForeColor="#666666"
            Orientation="Horizontal" SkipLinkText="" StaticDisplayLevels="2" StaticSubMenuIndent="10px"
            Width="950px">
            <StaticMenuItemStyle HorizontalPadding="5px" VerticalPadding="2px" />
            <DynamicHoverStyle BackColor="#666666" ForeColor="White" />
            <DynamicMenuStyle BackColor="#E3EAEB" />
            <StaticSelectedStyle BackColor="#9CBCBC" />
            <DynamicSelectedStyle BackColor="#9CBCBC" Width="200px" />
            <DynamicMenuItemStyle HorizontalPadding="5px" VerticalPadding="2px" Width="195px" />
            <StaticItemTemplate>
                <%# Eval("Text") %>
            </StaticItemTemplate>
            <StaticHoverStyle BackColor="#666666" ForeColor="White" />
        </asp:Menu>
        <asp:SiteMapDataSource ID="SiteMapDataSource1" runat="server" />
    </td>
    <td style="border-left: #9cbcbc thin solid; height: 20px">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
  <td style="height: 30px; border-right: #9cbcbc thin solid;">&nbsp;</td>
    <td colspan="2" bgcolor="#0099FF" style="background-color: white; height: 30px;" width="150">
        <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="width: 950px">
            <tr>
                <td style="width: 100px; height: 43px;">
                    <asp:SiteMapPath ID="SiteMapPath1" runat="server" Font-Names="Verdana" Font-Size="0.8em"
                        PathSeparator=" : " ShowToolTips="False" Width="398px">
                        <PathSeparatorStyle Font-Bold="True" ForeColor="#5D7B9D" />
                        <CurrentNodeStyle ForeColor="#333333" />
                        <NodeStyle Font-Bold="True" ForeColor="#7C6F57" />
                        <RootNodeStyle Font-Bold="True" ForeColor="#5D7B9D" />
                    </asp:SiteMapPath>
                </td>
                <td style="width: 100px; height: 43px;">
                    </td>
                <td style="width: 100px; height: 43px; text-align:right">
                    <asp:ImageButton ID="ImageButtonDK" runat="server" ImageUrl="Images/flag-dk.gif" CausesValidation="False" AlternateText="<%$ Resources:Master, String26 %>" OnClick="ImageButtonDK_Click"  />&nbsp;
                    <asp:ImageButton ID="ImageButtonUS" runat="server" ImageUrl="Images/flag-uk.gif" CausesValidation="False" AlternateText="<%$ Resources:Master, String27 %>"  />&nbsp;
                    <asp:TextBox ID="sprog" Text="da" style="visibility:hidden" runat="server" Height="10px" Width="7px" />
                </td>
            </tr>
        </table>
    </td>
    <td style="border-left: #9cbcbc thin solid; height: 30px">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td height="164" style="border-right: #9cbcbc thin solid">&nbsp;</td>
    <td valign="top" height="164" bgcolor="#9fb8c9" style="background-color: #9fb8c9; border-right: #9cbcbc thin solid; width: 152px;">
        &nbsp;&nbsp;&nbsp;
        <asp:LoginView ID="LoginView1" runat="server">
            <LoggedInTemplate>
                <b style="color: white">
                    <p style="text-align:left" class="nLeft10">
                        <b></b>
                        <asp:Label ID="Label2" runat="server" Text="<%$ Resources:Master, String9 %>" Width="102px"></asp:Label><br />
                        <asp:LoginName ID="LoginName1" runat="server" Font-Bold="True" ForeColor="Black" />
                        <br />
                        <asp:LoginStatus ID="LoginStatus1" runat="server" ForeColor="Black" LogoutPageUrl="~/Default.aspx"
                            LogoutText="<%$ Resources:Master, String11 %>" Width="110px" LoginText="<%$ Resources:Master, String10 %>" />
                    </p>
                </b>
                                                <asp:LinkButton ID="LinkButton2" runat="server" Font-Bold="False" Font-Names="Arial"
                                                    Font-Size="8pt" ForeColor="Black" OnClick="LinkButton2_Click" Text="<%$ Resources:Master, String12 %>"></asp:LinkButton>
                <br />
                <p>
                </p>
            </LoggedInTemplate>
            <AnonymousTemplate>
                <br />
                &nbsp;
                    &nbsp;<asp:Login ID="Login1" runat="server" DestinationPageUrl="~/Default.aspx" FailureText="<%$ Resources:Master, String16 %>"
                    Font-Bold="True" Font-Names="Arial" Font-Size="Small" ForeColor="Black" PasswordLabelText="Kode:"
                    PasswordRequiredErrorMessage="Du skal indtaste kodeord" RememberMeText="Husk mig!"
                    UserNameLabelText="Bruger:" UserNameRequiredErrorMessage="Du skal indtaste brugernavn"
                    Width="110px">
                    <LayoutTemplate>

                        <table>
                            <tr>
                                <td style="width: 112px; height: 137px">
                                    <table border="0" cellpadding="0" style="width: 152px">
                                        <tr>
                                            <td align="left" colspan="2" style="width: 152px; height: 16px;">
                                                <asp:Label ID="Label1" runat="server" Font-Bold="True" Font-Names="Arial" Font-Size="Small"
                                                    Text="<%$ Resources:Master, String1 %>" Width="131px" ForeColor="Black"></asp:Label></td>
                                        </tr>
                                        <tr>
                                            <td colspan="2" style="width: 152px; height: 24px;">
                                                <asp:TextBox ID="UserName" runat="server" ToolTip="<%$ Resources:Master, String2 %>" Width="100px" ForeColor="Black"></asp:TextBox>
                                                <asp:RequiredFieldValidator ID="UserNameRequired" runat="server" ControlToValidate="UserName"
                                                    ErrorMessage="<%$ Resources:Master, String14 %>" ToolTip="<%$ Resources:Master, String15 %>" ValidationGroup="ctl00$ctl12$Login1">*</asp:RequiredFieldValidator>&nbsp;
                                            </td>
                                        </tr>
                                        <tr>
                                            <td colspan="2" style="width: 152px; height: 24px;">
                                                <asp:TextBox ID="Password" runat="server" TextMode="Password" ToolTip="<%$ Resources:Master, String3 %>" Width="100px" ForeColor="Black">Kode</asp:TextBox>
                                                <asp:RequiredFieldValidator ID="PasswordRequired" runat="server" ControlToValidate="Password"
                                                    ErrorMessage="<%$ Resources:Master, String3 %>" ToolTip="<%$ Resources:Master, String13 %>" ValidationGroup="ctl00$ctl12$Login1">*</asp:RequiredFieldValidator>&nbsp;
                                            </td>
                                        </tr>
                                        <tr>
                                            <td>
                                                <asp:LinkButton ID="LinkButton1" runat="server" Font-Bold="False" Font-Names="Arial"
                                                    Font-Size="8pt" ForeColor="Black" OnClick="LinkButton1_Click" Text="<%$ Resources:Master, String4 %>"></asp:LinkButton>&nbsp;
                                                <br />
                                                <asp:Literal ID="FailureText" runat="server" EnableViewState="False"></asp:Literal>
                                            </td>
                                        </tr>
                                        <tr>
                                            <td>
                                                <asp:ValidationSummary ID="ValidationSummary1" runat="server" Font-Names="Arial"
                                                    Font-Size="Small" HeaderText="<%$ Resources:Master, String5 %>" ValidationGroup="ctl00$ctl12$Login1"
                                                    Width="152px" />
                                            </td>
                                        </tr>
                                        <tr>
                                            <td colspan="2" style="width: 152px; height: 36px;">
                                                <br />
                                                <asp:CheckBox ID="RememberMe" runat="server" Font-Bold="False" Text="<%$ Resources:Master, String6 %>" />
                                            </td>
                                        </tr>
                                        <tr>
                                            <td align="left" colspan="2" style="width: 152px; color: white">
                                                &nbsp;</td>
                                        </tr>
                                        <tr><asp:Panel ID="Panel1" runat="server" DefaultButton="LoginButton" Height="50px" Width="125px">
                                            <td align="left" style="width: 152px">
                                                <asp:Button ID="LoginButton" runat="server" CommandName="Login" Text="<%$ Resources:Master, String7 %>" ValidationGroup="ctl00$ctl12$Login1" ForeColor="Black" />&nbsp;
                                                <asp:Button ID="ButtonNewAccount" runat="server" OnClick="Button1_Click" Text="<%$ Resources:Master, String8 %>" ForeColor="Black" /><br />
                                                <br />
                                            </td></asp:Panel>
                                        </tr>
                                    </table>
                                </td>
                            </tr>
                        </table>
                    </LayoutTemplate>
                </asp:Login>
            </AnonymousTemplate>
        </asp:LoginView>
        &nbsp; &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
        <asp:Image ID="Image2" runat="server" GenerateEmptyAlternateText="true" ImageUrl="~/Images/Left_Pic_1.jpg" ImageAlign="Bottom" /></td>
    <td height="164" bgcolor="#9cbcbc" style="background-color: whitesmoke; width: 790px;">
        <asp:ContentPlaceHolder ID="ContentPlaceHolder1" runat="server">
        </asp:ContentPlaceHolder>
        </td>
    <td height="164" style="border-left: #9cbcbc thin solid">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
  <td style="border-right: #9cbcbc thin solid; height: 16px;">&nbsp;</td>
      <td bgcolor="#9cbcbc" colspan="2" style="font-weight: bold;
          background-color: lightgrey; border-top: #ffffff thin solid; height: 16px; color: black; text-align: center; border-bottom: #9cbcbc thin solid;">
          <p class="nCenter10">
              <asp:Label ID="Label3" runat="server" Text="<%$ Resources:Master, String25 %>" Width="254px"></asp:Label>&nbsp;</p></td>
    <td style="border-left: #9cbcbc thin solid; height: 16px;">&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
</form>
Avatar billede pablopablo Nybegynder
08. marts 2007 - 15:31 #9
hov, som du kan se nu, har jeg prøvet at ligge det inde i en celle, det var ikke meningen at det skulle med...det sletter du bare...så er den nemlig så den virker i IE 7.0...
Avatar billede pablopablo Nybegynder
08. marts 2007 - 15:46 #10
PROBLEM SOLVED!!!

Det må I virkelig undskylde, det VAR korrekt Snepnet, at panelet skulle placeres omkring tabellen, men der havde snedet sig en "height = 50px" ind på panelet, hviliket jeg ikke havde set...væk med den og nu spiller det! So simple :-)

Hvis I begge lægger et svar, så deler jeg points'ne som tak for indsatsen.
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. marts 2007 - 15:46 #11
That's a roger :o)
Mvh
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
08. marts 2007 - 16:08 #12
;-) svar