Avatar billede causasui Nybegynder
06. marts 2007 - 13:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gode råd sessions, ssl og remoteload

Hej eksperter
Jeg er igang med de indledende øvelser til at bygge min egen webshop i php. og gerne på fribetaling da det er en billig løsning. Har fået lavet en session baseret indkøbskurv mm.
Kan forstå efter lang tids læsning på diverse udbydere af gateways at hvis man ikke har ssl på sin server er det muligt at benytte sig af remoteload på f.eks fribetaling.
Problemet er her så at på de ssl sider går session data tabt.
Spekulerede så på flg. løsninger:
1. Når kunden vælger check out, ligge session data i mysql tabel og trække dem ud herfra efter behov under transaktionen.
2. Anskaffe et hotel med ssl og bryde hjernen med hvordan man koder med ssl
Kan i komme med nogle gode råd desangående, er remote load en holdbar løsning?

Mvh. Causasui
Avatar billede loevgaard Praktikant
06. marts 2007 - 14:00 #1
Jeg mener der er nogle udbydere, der tilbyder at gemme en session, ellers kan du vel serialize din session.
Avatar billede causasui Nybegynder
06. marts 2007 - 14:06 #2
Nå ja det var jo selvfølgelig en mulighed!
Kender du evt. noget til remote load funktionen, hvis det virker godt må man sige at det unægteligt er en billig løsning i forhold til webhoteller med egen ssl
Avatar billede loevgaard Praktikant
06. marts 2007 - 14:11 #3
Det virker 100%, har selv implementeret en løsning med www.epay.dk's betalingssystem via remote load og skal igang med at implementere en i fribetaling.dk's system i næste måned, hvor jeg da også satser på, at det virker ;)
Avatar billede loevgaard Praktikant
06. marts 2007 - 14:13 #4
Har lavet et lille eksempel på brug af serialize med et objekt:

<?php
class Ret {
    private $hu;
    public function hu() {
        $this->hu = "hu";
    }
    public function la() {
        return "la";
    }

session_start();

$_SESSION['hej'] = new Ret();
$_SESSION['hej']->hu();

$lala = serialize($_SESSION['hej']);
echo $lala;

$hy = unserialize($lala);

echo "\n\n";

echo $hy->la();
?>

Du skal ikke tage dig af mine lidt spøjse variabelnavne, skulle bare lige smide et eksempel sammen :)

Du kan selvfølgelig også bare sætte din $_SESSION['hej'] = array("hej" => "goddag"); f.eks. eller noget andet :)
Avatar billede causasui Nybegynder
06. marts 2007 - 14:42 #5
Kan se at fribetaling har flg.
<input type="hidden" name="Valgfri" value="Værdi af valgfri parameter">
Kan man mon smide sit session array i her?
Avatar billede causasui Nybegynder
06. marts 2007 - 15:01 #6
Og tak for svar iøvrigt:-)
Avatar billede causasui Nybegynder
06. marts 2007 - 15:06 #7
-> l0vgaard
Altid godt at høre at noget virker i en verden hvor mange ting ikke virker:-), tror sgu jeg går efter fribetalings løsningen med remote load, smid gerne et svar til point

causasui
Avatar billede loevgaard Praktikant
06. marts 2007 - 18:07 #8
:)