Avatar billede larsen612 Nybegynder
05. marts 2007 - 23:22 Der er 4 kommentarer

Drivere til bærbar Acer Aspire 1520

Jeg har pludseligt mistet alt lyd fra min bærbare pc. Jeg har forsøgt at downloade drivere til lydkortet fra Acers hjemmeside, men af en eller anden grund virker det ikke. Hvor finder jeg ud af om der findes et seperat lydkort på pc'en eller om den bruger "lydkort/drivere" fra Windows XP som er det styresystem der er på pc'en.
Avatar billede screem_brille Novice
05. marts 2007 - 23:36 #1
den bruger ikke et seperat lydkort, er du sikker på du henter de rigtige drivere ?
Avatar billede halifax Nybegynder
06. marts 2007 - 02:24 #2
1. Du bør gå i Enhedshåndtering og se om der er "gult tegn" ud for Lyd, Video og spil. Tjek egenskaber for lydkortet for at se om driver er (korrekt) installeret, og iøvrigt se om der oplyses "Denne enhed virker korrekt" eller ikke.

2. Der er vel ikke en "Mute-tast" på dit tastatur som du er kommet til at aktivere?
Avatar billede larsen612 Nybegynder
07. marts 2007 - 22:20 #3
Har lige tjekket lyd, video og spil i enhedshåndtering. Der er ikke noget gult tegn. Det lader til at lydkortet fungerer rigtigt. Der står i hvert fald: "Denne enhed virker korrekt" under lyd og egenskaber.

Jeg har forsøgt at downloade en driver til lydkortet fra Acers hjemmeside, men jeg kommer kun til at udvælge hvilke drivere jeg ønsker at downloade så er det som om computeren forsøger at åbne en ny side, men "hopper" tilbage på den side den kom fra og så sker der ikke mere...
Avatar billede screem_brille Novice
07. marts 2007 - 22:24 #4
prøv og fjern det (altså lydkortet) og lad den finde driveren igen, det hjælper i mange tilfælge.