Avatar billede darkstardk Nybegynder
05. marts 2007 - 21:17 Der er 1 løsning

Itemstat til mysql

Okay, har lige et måske lille problem jeg ik kan finde ud af :)

Jeg er ved at lave en hjemmeside, sån bare for sjov for at lære at kode noget mer php, og da jeg gamer wow, så er det jo et udmærket udgangspunkt :)

Kunne godt tænke mig at have Itemstats (http://itemstats.free.fr)på alle mine sider, det er et "script/kode" sån at man kan f.eks skrive  [item]867en[/item] og så viser den det item der har det nr(867 og en  for engelsk) på siden, jeg kunne godt tænke mig at have det sån at jeg i min database kunne skrive [item]867en[/item] og så når jeg trækker det ud af databasen, så kommer det frem på den rigtige måde, men kan umiddelbart ikke finde ud af at kode det på denne måde.. i dokumentationen til scriptet står der:

<!DOCTYPE html PUBLIC"><html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />

<title>My page / Ma page</title>

</head>

<link rel="stylesheet" href="itemstats/templates/itemstats.css" type="text/css"\>

<script type="text/javascript" src="itemstats/overlib/overlib.js"><!-- overLIB (c) Erik Bosrup --></script>

<?php

include_once("./itemstats/generic_itemstats.php")

?>

<body>

<?php

$myMessage = "This is an example for this item : [item]My object[/item]. You can also have [itemico]My object[/itemico].";

$myMessage = itemstats_parse($myMessage);

echo $myMessage;

?>

</body>

</html>

og på den måde kan jeg sagtens få det til at virke, men vil som sagt meget gerne have at jeg bare kan skrive [ item]867en[/item] i stedet for at skulle lave en : <?php

$myMessage = "This is an example for this item : [item]My object[/item]. You can also have [itemico]My object[/itemico].";

$myMessage = itemstats_parse($myMessage);

echo $myMessage;

?>
for hver item, håber at i eksperter forstår mit spørgsmål, ellers bare skriv, så skal jeg nok prøve at forklare det bedre, på forhånd tak ;)
Avatar billede darkstardk Nybegynder
16. marts 2007 - 21:37 #1
lukker da der ingen svar kom :(