Avatar billede tatranky Nybegynder
05. marts 2007 - 17:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gem som i Word uden at scipt og brugerform følger med

Jeg har lavet en skabelon i word, hvor de kommer en form frem når man åbner dokumentet, brugeren indtaster sine værdier der i og trykker gem hvorefter jeg indsætter hans tekst i dokumentet og gemmer det under et nyt navn. problemet er bare at det script jeg har lavet også kommer til at ligge i det nyligt gemte dokument. hvordan undgår jeg dette?
Avatar billede supertekst Ekspert
05. marts 2007 - 18:09 #1
Evt. ved at kopiere dokument-indholdet til et nyt
eller VBA-koden skal fjernes i dokumentet - vil se nærmere på det..

Hvis muligt - er du velkommen til at sende skabelonen til: pb@supertekst-it.dk
Avatar billede supertekst Ekspert
05. marts 2007 - 18:37 #2
Denne kode er indlagt i Userformen:
Lidt tilpasning er nødvendigt............

Const sti = "C:\Documents and Settings\pb\Skrivebord\0503SkabelonDok U.VBA\"
Private Sub CommandButton1_Click()
    WordBasic.Insert "DETTE ER EN TEKST"

Rem marker indhold og kopier af skabelon-resultatet
    Selection.WholeStory
    Selection.Copy
    kopinavn = ActiveDocument.Name

Rem tilføj nyt dok.
    Documents.Add
    doknavn = ActiveDocument.Name
    Documents(doknavn).Activate
    Selection.Paste
    ActiveDocument.SaveAs sti + "TEST_DOKUMENT.DOC"    'navn t/dokumentet uden VBA
    ActiveDocument.Close

Rem luk opr. uden at gemme
    Documents(kopinavn).Activate
    ActiveDocument.Close savechanges:=wdDoNotSaveChanges

End Sub
Avatar billede tatranky Nybegynder
05. marts 2007 - 19:08 #3
hvor er det lige præcis du fortæller at den skal gemme uden scripts?
Avatar billede supertekst Ekspert
05. marts 2007 - 23:33 #4
Const sti = "C:\Documents and Settings\pb\Skrivebord\0503SkabelonDok U.VBA\"
Private Sub CommandButton1_Click()
    WordBasic.Insert "DETTE ER EN TEKST"            'skriver en tekst i dok. (test)

Rem marker indhold og kopier af skabelon-resultatet
    Selection.WholeStory
    Selection.Copy                                  'dok. inhold kopieres
    kopinavn = ActiveDocument.Name                  'dok. på basis af skabelon

Rem tilføj nyt dok. - det er dette dok. der gemmes...........
    Documents.Add                                    'her oprettes endnu et dok.
    doknavn = ActiveDocument.Name
    Documents(doknavn).Activate                      'det ekstra dok.aktiveres
    Selection.Paste                                  'udklipsholder indsættes
    ActiveDocument.SaveAs sti + "TEST_DOKUMENT.DOC"  'navn t/dokumentet uden VBA
    ActiveDocument.Close

Rem luk opr. uden at gemme                          'det skabelon-baserede dok.
    Documents(kopinavn).Activate                    'lukkes uden at blive gemt
    ActiveDocument.Close savechanges:=wdDoNotSaveChanges

End Sub

Altså: I stedet for at gemme det af skabelonen oprettede dokument - kopieres teksten herfra og over i et nyt dokument, der ikke har anden forbindelse med skabelon-dokumentet end den genererede tekst.
Avatar billede supertekst Ekspert
14. marts 2007 - 00:11 #5
Noget nyt??
Avatar billede word-hajen Nybegynder
18. marts 2007 - 00:26 #6
Du har formentlig ikke oprettet det som en skabelon (*.dot/*.dotm), men som et almindeligt Word dokument, hvor du så har placeret koden.

Opret i stedet en skabelon - på den måde fungerer Word efter hensigten, og du får i stedet Word dokumenter, der har en reference til koden, men som altså ikke indeholder selve koden.
Avatar billede tatranky Nybegynder
18. marts 2007 - 14:09 #7
ja, det virker efter hensigten, tak for hjælpen. Ligger du lige et svar supertekst, så du kan få pointene?
Avatar billede supertekst Ekspert
18. marts 2007 - 23:00 #8
Fint - du får et svar
Avatar billede ddjppol Nybegynder
21. marts 2007 - 16:09 #9
kunne jeg få de herre til at kigge her http://www.eksperten.dk/spm/769288