Avatar billede jediburn Nybegynder
04. marts 2007 - 15:46 Der er 3 kommentarer

Disabled er lig med false

Findes der ikke en attribut som angiver om hvor vidt et input felt er disabled eller frit tilgængeligt?

Jeg ved godt, at jeg blot kan indsætte disabled i mit input-tag, og lade vær når det skal være frit tilgængeligt. Men jeg ønsker at jeg kan angive det således:

<input type="text" disabled="(true/false)" />

Findes der ikke en indbygget funktion til dette? Jeg ville nok også godt kunne lave det i javascript, men da ikke alle har javascript slået til, er det ikke en optimal løsning. :/
Avatar billede roenving Novice
04. marts 2007 - 15:50 #1
Nej, der findes ikke css-properties, der påvirker html-elementers funktion ...

-- og de ganske få, der har javascript slået fra, kan du godt leve med, når det er den slags, for mit gæt er, at de fleste, der registreres som ikke-javascript er diverse spam- og mail-bots, samt f.eks. søgemaskiners robotter !-)
Avatar billede jediburn Nybegynder
04. marts 2007 - 16:28 #2
okay :(

har du et forslag til hvordan jeg kan udføre det i javascript, så javascriptet ligger i mit tag, og ikke i en js-fil eller imellem <head></head>.

Det er til et templatesystem. Så ville det bare være smartest, at jeg kunne angive true/false i min php-fil - for derefter at smide det ind i min template-fil.
Avatar billede roenving Novice
04. marts 2007 - 16:38 #3
F.eks.

<form>
<input type="checkbox" onclick="this.form.minInput.disabled=false">Jeg accepterer<br>
<input type="text" name="minInput" disabled="disabled">

...
</form>